Citroën C5 Aircross Hybrid.

Novinky Citroën uvádza najdrahšiu verziu typu C5 Aircross: Plug-in hybrid ponúkne výkon 225 koní

Foto: Citroën

8.11. 9:03 Technologická vlajková loď francúzskej značky kombinuje 1,6-litrový prepĺňaný benzín s elektromotorom a osemstupňovým automatom, na jedno nabitie má prejsť 50 kilometrov.

Anglické slovné spojenie plug-in hybrid už dobre poznajú aj mnohí slovenskí motoristi. Takéto verzie má slušná skupina značiek a nechýbajú medzi nimi ani zástupcovia koncernu PSA. Pred rokom Peugeot predstavil naraz hneď tri takéto autá. Citroën teraz aspoň sčasti dobieha vlak, uvádza najdrahšiu verziu typu C5 Aircross tvoriacu úplný vrchol jeho portfólia v Európe.

Pod plechy francúzskeho SUV sa nasťahovala technika, ktorú už využíva PHEV verzia technicky spriaznenej päťsto-osmičky. Teda spojenie prepĺňaného 1,6-litrového benzínu s elektromotorom a osemstupňovým automatom. Naladenie systému sa nijako nezmenilo, spaľovacia jednotka produkuje maximálne 132 kW (180 k) a elektromotor k tomu pridáva 80 kW (109 k).

SUV francúzskej značky má vzadu akumulátor s kapacitou 13,2 kWh.
SUV francúzskej značky má vzadu akumulátor s kapacitou 13,2 kWh.
Zdroj: Citroën

Podľa výrobcu ponúkne tento plug-in hybrid maximálny systémový výkon 225 koní (165 kW), krútiaci moment má neustále dosahovať 320 Nm. Čisto elektricky má pritom Citroën vyvinúť rýchlosť najviac 135 km/h. Na jedno nabitie môže prejsť 50 kilometrov podľa cyklu WLTP, za čo vďačí 200-voltovému akumulátoru s kapacitou 13,2 kWh. Pri pohone si možno vybrať z viacerých režimov.

Batéria negatívne ovplyvnila veľkosť batožinového priestoru, ktorý má ale stále ponúkať objem 460 až 600 litrov. S príplatkovou nabíjačkou a wallboxom s výkonom 7,4 kW sa nabije za menej než za dve hodiny. V klasických domácich podmienkach to má trvať 4 až 7 hodín, podľa typu zásuvky. Pre kombinovaný režim podľa cyklu WLTP udávajú Francúzi spotrebu 1,7 l/100 km a emisie oxidu uhličitého na úrovni 39 g/km.

Oficiálne označenie novej verzie C5 Aircross obsahuje dve bodky.
Oficiálne označenie novej verzie C5 Aircross obsahuje dve bodky.
Zdroj: Citroën

Vozidlo sa pripája do siete konektorom umiestneným symetricky k benzínovej nádrži. Druhé dvierka nad zadnými blatníkmi sú navonok takmer jedinými špecifikami variantu PHEV, inak sa vyznačuje iba označeniami a akcentmi tyrkysovej farby. Dôležitú rolu pritom zohrávajú dve bodky prevzaté z mena Citroën. Výrobca ich použil nad písmenom „h“ v slove hybrid, ale tiež pri označení prevodovky ë-EAT8 či línie ë-Comfort zastrešujúcej tento model.

Novinka bude technologickou vlajkovou loďou portfólia značky, čomu má zodpovedať jej cena. Tú automobilka zverejnila rovno pri premiére. Na domácom trhu si plánuje za vozidlo pýtať najmenej 39 950 eur, čiastka pre slovenský trh nateraz známa nie je. Citroën avizuje dodávky prvých exemplárov na koniec druhého kvartálu budúceho roka.

Video

Diskusia