Zraz priaznivcov a milovníkov značky Mercedes-Benz sa tento rok uskutočnil na južnom Slovensku v Patinciach.
Denis Milo
Denis Milo

Zaujímavosti Na každoročné stretnutie značky Mercedes-Benz prišli aj autá z 30. rokov minulého storočia

Foto: Denis Milo

21.9. 9:00 Druhý septembrový víkend sa niesol v znamení stretnutia majiteľov, priateľov a fanúšikov značky Mercedes-Benz.

Tohtoročné podujatie známe ako "MB Tour!" sa uskutočnilo na južnom Slovensku, pričom išlo o dvanásty ročník akcie a tak, ako aj po iné roky, sa tu stretli oldtimery a youngtimery, ktoré pútali pozornosť nielen účastníkov udalosti, ale aj ľudí, ktorí sa oficiálne tohto eventu nezúčastnili. Dohromady sa tu stretlo 82 vozidiel značky Mercedes-Benz, od úplne nových automobilov, až po autá z 30. rokov 20. Storočia.

Vozidlá boli zaparkované v uličkách prednou časťou. Pri parkovaní usmerňovali všetkých šoférov mladý pomocníci.
Vozidlá boli zaparkované v uličkách prednou časťou. Pri parkovaní usmerňovali všetkých šoférov mladý pomocníci.
Zdroj: Denis Milo

Pozrime sa však na hlavné body tohto podujatia. Po príchode do hotela nás na parkovisku čakali asistenti, ktorí usmerňovali vodičov pri parkovaní. Večer sa konalo oficiálne otvorenie, počas ktorého bol všetkým účastníkom vysvetlený celý program a tiež jeho pravidlá. Následne na to sme sa rozhodli pozrieť na všetky vozidlá, ktoré sa akcie zúčastnili.

Mercedes-Benz 500K patrí dnes k veľmi vzácnym historickým vozidlám.
Mercedes-Benz 500K patrí dnes k veľmi vzácnym historickým vozidlám.
Zdroj: Matej Hudcovič

Spomedzi všetkých áut nás zaujal jeden unikátny kus. Išlo o Mercedes-Benz 500K, ktorý dnes patrí k najvzácnejším historickým vozidlám tejto značky. Je teda samozrejme, že išlo o najunikátnejšie, ale taktiež aj najdrahšie auto, ktoré sa akcie MB Tour zúčastnilo. Model je vybavený 5-litrovým radovým osemvalcom. Písmeno „K“ v názve modelu poukazuje na použitie kompresoru Roots, vďaka ktorému dosahoval agregát výkon 163 koní. Keď vezmeme do úvahy, že Mercedes-Benz 500k bol vyrábaný medzi rokmi 1934 až 1936, ide o úctyhodný výkon. Okrem titulu najvzácnejšieho vozidla na akcii išlo aj o najstaršie auto, majiteľ si tak odniesol zaslúženú cenu, ktorá mu bola udelená na galavečeri.

Podujatie sa začalo o 9:00, no kedže naše číslo bolo 22, vyrazili sme na cestu o 9:22.
Podujatie sa začalo o 9:00, no kedže naše číslo bolo 22, vyrazili sme na cestu o 9:22.
Zdroj: Tomas Hudcovic

Nasledujúci deň o 9:00 bol zahájený štart vozidiel Mercedes-Benz. Každé auto štartovalo po jednej minúte, presne podľa priradeného poradového čísla. My sme na trasu vyrazili vo faceliftovanom vozidle Mercedes-Benz GLC 300 4Matic Coupé vybavenom zážihovým dvojlitrom, ktorý mu dodáva výkon 190kW (258 koní). Tomuto agregátu ešte pomáha aj elektromotor s výkonom 10 kW (13,6 k).

Kultúrny program spočíval v návšteve ostrihomskej baziliky, do ktorej nás dopravil autovlak.
Kultúrny program spočíval v návšteve ostrihomskej baziliky, do ktorej nás dopravil autovlak.
Zdroj: Tomas Hudcovic

Po vyštartovaní bolo našim prvým cieľom mesto Štúrovo vzdialené 35,3 kilometra. Tu sa trasa nachvíľku pozastavila, pretože usporiadatelia pripravili pre všetkých účastníkov zaujímavý kultúrny program, ktorý spočíval v návšteve Ostrihomskej Baziliky Katedrály Panny Márie a sv. Vojtecha. Po kultúrnom vyžití sme vyrazili na ďalšiu etapu cesty.

Akcie MB Tour sme sa zúčastnili na faceliftovanom vozidle Mercedes-Benz GLC 300 4Matic Coupe.
Akcie MB Tour sme sa zúčastnili na faceliftovanom vozidle Mercedes-Benz GLC 300 4Matic Coupe.
Zdroj: Denis Milo

Tá bola dlhá 96,6 kilometrov. Trasa viedla cez malé dedinky, no väčšinu nej tvorili cesty mimo obcí. Tam sme mohli naplno využiť potenciál nášho GLC 300 4Matic Coupé. Zapli sme tak režim Sport+ a užívali si jazdu po kľukatých cestách. Pri ostrých zákrutách a vyššej rýchlosti sme začali pociťovali mierne náklony karosérie, čo je ale pre vozidlá typu SUV vzhľadom na ich vyššiu svetlú výšku a teda aj samotné ťažisko charakteristické. Auto však na ceste udržiavalo trakciu vynikajúco, podržalo nás v každej situácii a tak sme s ním boli veľmi spokojní.

Počas jazdy mali všetci účastníci podujatia za úlohu sledovať takzvané „check pointy“. Za každý zle zodpovedaný „check point“ sa súťažiacemu k času pripočítala niekoľko sekundová penalizácia. Súťaž bola priateľská, pričom išlo o najpresnejší čas. Úlohou tak bolo čo najviac sa priblížiť času, ktorý bol zajazdený po danej trase usporiadateľmi. Len pre informáciu, nikto z účastníkov tento čas nepoznal až do doby vyhlásenia výsledkov. 

Bývalý prezident bol vedením vyhlásený za doživotného predsedu a člena klubu Mercedes-Benz Slovensko.
Bývalý prezident bol vedením vyhlásený za doživotného predsedu a člena klubu Mercedes-Benz Slovensko.
Zdroj: Tomas Hudcovic

Víťazov bolo mnoho, od najpresnejších žien, cez najmladších členov klubu, až po najrýchlejších a najpresnejších mužských jazdcov. Okrem vyhlásenia časov a teda aj víťazov, bol na galavečeri zvolený nový prezident Mercedes-Benz klubu. Pán František Strachwitz bol nahradený kvôli svojim zdravotným problémom Jánom Novotným, ktorý vykonával funkciu tajomníka. Ešte pred hlasovaním však pán Strachwitz povedal „dúfam, že zvolíte Janka Novotného“. Bývalý prezident bol však vedením vyhlásený za doživotného predsedu a člena klubu Mercedes-Benz Slovensko. Gala večer bol ukončený odovzdaním čestných trofejí a mincí MB Tour každému účastníkovi.

Ukončenie programu prebehlo v Nových Zámkoch, no autá ostali ešte pár hodín na svojich miestach, aby si ich obyvatelia mesta či iní ľudia mohli obhliadnuť.
Ukončenie programu prebehlo v Nových Zámkoch, no autá ostali ešte pár hodín na svojich miestach, aby si ich obyvatelia mesta či iní ľudia mohli obhliadnuť.
Zdroj: Denis Milo

Posledný deň podujatia sa konala spanilá jazda do Nových Zámkov. Všetky vozidlá zúčastnené na akcii sa zoradili do konvoja a spolu s policajným sprievodom smerovali z Patiniec do už spomínaných Nových zámkov, kde sa zaparkovali v pešej zóne na námestí. Krátko po tom bola MB Tour oficiálne ukončená.

Video

Diskusia