Mercedes-Benz Vision EQS.

Novinky Vision EQS: Mercedes-Benz vo Frankfurte vyráža dych, je toto elektrická trieda S z budúcnosti?

Foto: Marek Pokrývka

10.9. 10:00 Už predstavili nové plug-in hybridy, teraz všetkému nasadzujú korunu. Vision EQS ukazuje budúcnosť luxusu v spracovaní automobilkou Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz sa naplno púšťa do veľkej elektrifikácie svojho portfólia. Vo Frankfurte seba pozornosť strháva viacerými novými plug-in hybridmi, ale najmä štúdiou luxusného sedanu Vision EQS, o ktorej sa hovorí, že do istej miery predznamenáva budúcu podobu triedy S či aspoň jej elektrického ekvivalentu. 

>>> Vychutnajte si Vision EQS do detailov v galérii  <<<

Imidž vlajkovej lode konceptu nechýba, má luxusné dvojfarebné lakovanie, ktoré dopĺňajú charakteristické akcenty modrej farby. Jeden z nich, podsvietený modrý pás, obieha okolo celého vozidla a vytvára tak poznávací prvok viditeľný z každého uhla.

Mercedes-Benz Vision EQS žiari na autosalóne vo Frankfurte
Mercedes-Benz Vision EQS žiari na autosalóne vo Frankfurte
Zdroj: Mercedes-Benz

So svetlom sa Stuttgart hrá aj v prípade predných reflektorov, každý z nich obsahuje 188 individuálnych diód, ktoré umožnia ešte presnejšie využívanie diaľkových svetiel, než tomu je v súčasnosti. Všetko sa tu podmieňuje čo najnižšiemu aerodynamickému odporu, preto sú línie čisté a plynulé.

 Čistota a minimalizmus sa uplatňuje aj vo futuristickom interiéri inšpirovanom svetom luxusných jácht. Povrch kabíny tvorí prevažne špeciálna látka Dinamica, ktorá vzniká z recyklovaných PET fliaš. Nádherne tvarované sedadlá by pre sériovú výrobu boli asi príliš veľkým sústom, iné prvky interiéru však časom môžeme očakávať aj v reálnej elektrickej vlajkovej lodi.

Nádherný interiér novinky je vzdušný, plný ekologických materiálov a moderných riešení
Nádherný interiér novinky je vzdušný, plný ekologických materiálov a moderných riešení
Zdroj: Mercedes-Benz

Špiónske fotografie testovacích prototypov Mercedes-Benz napovedajú o tom, že obrovský dotykový displej vystupujúci z centrálneho tunela v budúcnosti v stuttgartských vozidlách možno uvidíme i v realite. Medzi menej pravdepodobné vychytávky patrí napríklad ovládanie teploty vzduchu vo vozidle umiestnené priamo na lakťovej opierke dverí.

Pri Vision EQS je fascinujúce najmä jeho pohonné ústrojenstvo. Batéria sa usídlila medzi dvojicou náprav, pod nohami členov posádky. Stuttgart hovorí o výkone presahujúcom 350 kW (476 k) a 760 Nm. Poháňané sú tu všetky štyri kolesá. Koncept vďaka tomu na stovku šprintuje v priebehu 4,5 sekundy a má dosiahnuť maximálne tempo presahujúce 200 km/h. 

Tešiť sa môžeme i na nové reflektory, tie sa postarajú o ešte bezpečnejšiu jazdu v noci
Tešiť sa môžeme i na nové reflektory, tie sa postarajú o ešte bezpečnejšiu jazdu v noci
Zdroj: Mercedes-Benz

Za úctyhodnými dynamickými parametrami nezaostáva ani dojazd, ktorý má podľa realistického cyklu WLTP dosiahnuť úroveň 700 km. Na supernabíjačke s výkonom 350 kW by sa pritom 80 % kapacity stokilowatthodinového akumulátora malo dať doplniť v priebehu 20 minút.

Video

Diskusia