Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic.

Novinky Mercedes-Benz uvedie kvarteto plug-in hybridov: Nové verzie dostanú triedy A, B, GLC i GLE

Foto: Mercedes-Benz

9.9. 13:45 Pod kapotu kompaktov (vrátane štvordverovej triedy A) prichádza kombinácia 1,3-litrového benzínu s elektromotorom. Menšie SUV s ním spája zážihový dvojliter, kým jeho väčší brat GLE siahol po nafte a veľkej batérii.

Hlavným lákadlom expozície trojcípej hviezdy vo Frankfurte bude s veľkou pravdepodobnosťou koncept EQS, z ktorého sa časom má vykľuť vlajková loď elektrickej divízie. Na autosalóne však toho Mercedes-Benz ukáže viac. Uvedie počas neho kvarteto plug-in hybridov, ktoré budú mať rôznu techniku. Nové verzie dostanú triedy A, B, GLC i GLE.

O prvých dvoch menovaných informoval Stuttgart už niekoľko dní dozadu. Dvojica kompaktov (resp. trojica, keďže Áčko má dve karosérie) disponuje rovnakým pohonom, ktorý nesie označenie 250 e. Jeho srdcom je známy prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,3 litra vyvíjaný spolu s automobilkou Renault. Dosahuje tu výkon 118 kW (160 k), krútiaci moment vrcholí údajom 250 Nm.

Stuttgart už plug-in hybridnú techniku dáva aj kompaktom.
Stuttgart už plug-in hybridnú techniku dáva aj kompaktom.
Zdroj: Mercedes-Benz

Spaľovaciu jednotku dopĺňa osemstupňová dvojspojková prevodovka a elektromotor charakterizovaný údajmi 75 kW (102 k) a 300 Nm, ktorému dodáva šťavu 15,6 kWh batéria. Pre celý systém udáva Mercedes hodnoty 160 kW (218 k) a 450 Nm. Hatchback vďaka tomu zrýchli na stovku za 6,6 sekundy, sedan na to potrebuje o desatinu viac. No vyhráva maximálnou rýchlosťou 240 km/h. Päťdverová trieda a dosiahne najviac 235 km/h, rovnako ako Béčko. To zvládne akceleráciu 0-100 km/h v priebehu 6,8 s.

Všetky modely majú v elektrickom režime vrcholné tempo 140 km/h, dojazd na jedno nabitie sa však líši. Podľa normy WLTP dosahuje od 56 do 69 kilometrov. Rozdiely sú v spotrebe paliva a elektriny, ale taktiež v cenách. Stuttgart ich už pre nemecký trh špecifikoval. Za hatchback A 250 e si tam plánuje pýtať necelých 37-tisíc eur, sedan je o necelých 360 eur drahší. Zhruba dvojnásobok si treba priplatiť za MPV označené písmenom B.

Akumulátor s kapacitou 15,6 kWh by mal stačiť na dojazd 56 až 69 kilometrov.
Akumulátor s kapacitou 15,6 kWh by mal stačiť na dojazd 56 až 69 kilometrov.
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz nebude na frankfurtskom autosalóne prezentovať iba zástupcov kompaktnej rodiny, techniku PHEV tam dá aj dvom SUV. Hierarchicky nižšie stojaca trieda GLC prichádza vo verzii 300 e 4Matic. Pod kapotou má prepĺňaný benzínový dvojliter s výkonom 155 kW (211 k) a krútiacim momentom 350 Nm, ktorý dopĺňa elektromotor produkujúci hodnoty 90 kW (122 k) a 440 Nm.

Celkovo dokáže technika vyvinúť parametre 235 kW (320 k) a 700 Nm, vďaka čomu plug-in hybrid šprintuje na 100 km/h už za 5,7 sekundy. Jeho najvyššie tempo je 230 km/h. Čisto elektricky má dosiahnuť vyše 130 km/h, pričom bez dobíjania prejde podľa normy WLTP 39 až 43 kilometrov. Akumulátor s kapacitou 13,5 kWh zmenšuje objem batožinového priestoru na 395 litrov.

Plug-in hybridy tvoria dôležitú časť expozície značky vo Frankfurte.
Plug-in hybridy tvoria dôležitú časť expozície značky vo Frankfurte.
Zdroj: Mercedes-Benz

Zaujímavejší je väčší príbuzný nesúci označenie GLE 350 de 4Matic. Ako už prezrádza meno, v tomto prípade dopĺňa elektrinu nafta. Túto kombináciu sme nedávno testovali v triede E. Novinku poháňa rovnaký turbodiesel, teda dvojliter s vrcholnými hodnotami 143 kW (194 k) a 400 Nm. No sekunduje mu o niečo silnejší elektromotor. Charakterizujú ho čísla 100 kW (136 k) a 440 Nm, pričom celková porcia je rovnakých 235 kW (320 k) a 700 Nm ako v prípade hybridnej triedy GLC.

Zásadným špecifikom je v tomto prípade batéria. Tá disponuje kapacitou až 31,2 kWh a v rámci kategórie PHEV jasne vyniká. Bez potreby dobíjania by malo SUV vďaka tomu prejsť 90 až 99 kilometrov (WLTP). Čisto elektricky vie navyše vyvinúť tempo až 160 km/h, pričom v zmiešanom režime je jeho vrcholom 210 km/h. Tradičný šprint na stovku zaberie 6,8 sekundy. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 1,1 l/100 km, čo však treba brať s rezervou.

Nemecká automobilka zatiaľ neprezradila, koľko bude tento model stáť.
Nemecká automobilka zatiaľ neprezradila, koľko bude tento model stáť.
Zdroj: Mercedes-Benz

Aj v tomto prípade akumulátor uberá z veľkosti kufra. Základný objem trojcípa hviezda nešpecifikovala, no hovorí o maxime na úrovni 1 915 litrov. Klasické verzie majú pritom pri sklopení sedadiel až 2 055 l. Mercedes si pri plug-in hybridných SUV zatiaľ necháva pre seba aj tie najdôležitejšie čísla, teda ceny jednotlivých modelov. No možno ich zverejní už na autosalóne.

Video

Diskusia