Mníchov predvlani oživil rad 8 nadväzujúci na odkaz ikonického kupé z 90. rokov. Na rozdiel od originálu ho montuje s tromi rôznymi karosériami, ponuku však rozšíril aj ďalším smerom. Na jej vrchol totiž postavil model M8. Jeho výrobu zvažoval už pred dvomi dekádami, no nakoniec zostalo len pri prototype. Moderná verzia to už dotiahla do sériového finále. My sme mali možnosť okúsiť, čo sa v nej skrýva.

S kráľom bavorskej číselnej hierarchie sme sa v redakcii doposiaľ stretli dvakrát. Nedávno prešiel našimi rukami päťdverový variant M850i xDrive Gran Coupé, ešte počas minulého roka sme s rovnakým srdcom testovali kabriolet. V prípade em-osmičky šlo opäť o otvorený exemplár. Viacerými dizajnovými prvkami však dával najavo, že patrí do 1. ligy svalovcov.

Kabriolet radu 8 si obliekol viacero prvkov typických pre rodinu M.
Kabriolet radu 8 si obliekol viacero prvkov typických pre rodinu M.
Zdroj: Marek Pokrývka

BMW M8 sa od slabších vyhotovení odlišuje maskou chladiča so zdvojenými priečkami i modelovým označením, ale tiež ostrejšie rezaným nárazníkom s čiernymi detailmi a extra spojlerom. Svojské tvary má tiež zadný dielec obsahujúci neodmysliteľnú štvoricu zakončení výfuku. Klasický kabát zahŕňa spätné zrkadlá či upravené blatníky, ktoré majú vpredu odvetrávanie. Vypĺňajú ich špecifické dvadsaťpalcové ráfiky vystavujúce na obdiv veľké vŕtané brzdy.

Aj interiér čalúnený v našom prípade ozdobne prešívanou kožou Merino obsahuje viacero prvkov typických pre aktuálnych členov rodiny M. Okrem anatomických sedadiel s podsvieteným štítkom M8 ide o extra tlačidlá na volante ovládajúce jazdné režimy, vlastný volič prevodovky a niekoľko ovládačov veliacich jednotlivým komponentom technického arzenálu. S ním súvisia tiež funkcie infotainmentu.

Interiér verzie M8 sa vyznačuje najmä špecifickými ovládačmi.
Interiér verzie M8 sa vyznačuje najmä špecifickými ovládačmi.
Zdroj: Marek Pokrývka

Nemecký kabriolet ponúka poriadnu dávku luxusu okorenenú modernými technológiami a športovými akcentmi. No opäť mu môžeme vytknúť na danú veľkostnú kategóriu podpriemernú porciu miesta na zadných sedadlách, pričom za veľký nemožno označiť ani batožinový priestor. Pre ľudí hľadajúcich viac každodennej praktickosti však má BMW riešenie. Špičkovú verziu totiž ponúka nielen s dvomi dverami, ale aj vo formáte M8 Gran Coupé.