Pred niekoľkými dňami uplynuli dva roky od prvého potvrdenia prípravy BMW M8. Jeho prototyp ukázali Bavori pri debute konceptu osmičky, teda ešte pred odhalením sériovky. Odvtedy sme o ňom opakovane počuli. O chystanej novinke informovala automobilka, no okrem toho sme ju mohli vidieť aj na uniknutých fotkách. Teraz bavorský silák ukázal bicepsy oficiálnou cestou.

BMW prezentuje obe em-osmičky vo verziách Competition
Zdroj: BMW

Mníchov uvedie svoje najnovšie športové dieťa do sveta rovno v štyroch verziách. Popri kupé odhaľuje aj príbuzný kabriolet, pričom pri oboch karosériách ponúkne vyhotovenie Competition. Práve v ňom automobilka prezentuje dvojicu vozidiel v rozsiahlej oficiálnej galérii.

Ako už predčasne ukázalo matné modrofialové BMW M8 Coupé, špičkový Bavor má vpredu agresívne tvarovaný nárazník podkutý veľkým spojlerom a masku chladiča so zdvojenými priečkami i logom modelu. Ten nájdeme aj na upravených predných blatníkoch. Medzi charakteristické môžeme okrem nich zaradiť spätné zrkadlá či štyri výfukové koncovky, ktoré vykúkajú spod odlišného nárazníka. Vzadu sa okrem toho objavila decentná hrana na veku batožinového priestoru.

Špecifické disky kolies sú pri modeloch M samozrejmosťou
Zdroj: BMW
V prípade otvorenej verzie Convertible je spojler na kufri podstatne menší, keďže prúdenie vzduchu je odlišné. No inak je bodykit identický. Ak si je zákazník ochotný priplatiť, viaceré jeho časti môžu byť vyrobené z uhlíkových vlákien. Pri kupé to platí aj pre strešný panel.

Očakávané rozdiely sa týkajú interiéru. Kabriolet disponuje vpredu opierkami hlavy so vstavaným vyhrievaním oblasti krku i hlavy, nechýbajú ovládače textilnej strechy. No inak je dvojica zvnútra identická. Má poskytnúť špičkové materiály a maximálny luxus, ale zároveň disponuje prvkami prezrádzajúcimi športový potenciál modelov M8. Patria medzi ne červené ovládače režimov M na volante či rovnako sfarbené štartovacie tlačidlo. To je súčasťou modulu, pomocou ktorého si možno nastaviť viacero rôznych komponentov. Vrátane motora a výfukového potrubia s aktívnou klapkou.

Sparťanský kokpit nečakajte, aj tu hral prvé husle luxus
Zdroj: BMW

Ako bolo dávno jasné, pod kapotou Bavora pracuje 4,4-litrový dvakrát prepĺňaný osemvalec, ktorý okrem iného poháňa aj sedan M5. Oproti nemu mala mať em-osmička vyšší výkon. No tieto správy sa nakoniec nepotvrdili, naladenie agregátu je zachované. Štandardne má 441 kW (600 k). Ak siahne zákazník po vyhotovení Competition, rátať môže s maximom 460 kW (625 k). Krútiaci moment dosahuje vrchol na úrovni 750 Nm.

POZRITE SI BMW M8 NA TAKMER 100 FOTKÁCH

Od ikony výkonných štvordverových áut prevzala novinka aj mnohé komponenty pohonu, ktorý silu bežne posiela na obe nápravy. Ani jemu však nechýba režim 2WD odpájajúci predné kolesá. Celý systém je prispôsobený dynamickejšiemu charakteru kupé, novinkou je okrem toho nastavovanie špecifických bŕzd i odlišný spôsob zmeny režimov pri jednotlivých komponentoch. Tie združujú tlačidlá M Mode a Setup umiestnené pri voliči osemstupňovej automatickej prevodovky. Adaptívne tlmiče sú samozrejmosťou, rovnako ako dostupnosť karbónovo-keramických bŕzd.

Stovku zvláda kabriolet len o desatinu pomalšie než kupé
Zdroj: BMW
Špičková technika prepožičiava modelom M8 nadpriemernú dynamiku. Zrýchlenie na stovku trvá kupé iba 3,3 sekundy a pri vyhotovení Competition dokonca ešte o desatinu menej. Kabriolet je v oboch prípadoch o desatinku pomalší. Maximálna rýchlosť má celoplošný štandard klasických 250 km/h, no voľbou balíka M Driver’s možno limit posunúť na 305 km/h.

Výšku jednotlivých príplatkov zatiaľ bavorská automobilka nespresnila a jasné nie sú ani európske ceny. Na americkom trhu sa má kupé predávať od 133-tisíc dolárov (asi 118-tisíc eur). No keďže u nás štartuje doterajší vrchol modelového radu M850i na úrovni 124 750 eur, v prípade variantu M8 možno rátať so sumou prinajmenšom 160-tisíc. Otvorený exemplár Competition s bohatým vybavením sa pravdepodobne prehupne aj cez dvestotisícovú hranicu.

Zdroj: Marek Pokrývka