BMW radu 8 sa dočkalo reinkarnácie takmer 20 rokov po uvedení originálu.

Testy Číslo osem žije! Test BMW M850i xDrive Cabrio: Elegantný silák, ktorému čosi chýba

Celkové hodnotenie
Plusy
  • luxusný a dobre vybavený interiér
  • osemvalec s ohromným charakterom
  • perfektné jazdné vlastnosti
Mínusy
  • málo miesta na zadných sedadlách
  • chýba mu výnimočnosť originálu
  • relatívne vysoká cena
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

7.8. 16:10 Nový bavorský kabriolet v sebe spája mnohé talenty. Je luxusný a pohodlný, no zároveň má poriadne svaly i výborné jazdné vlastnosti. Svojmu predchodcovi sa však výnimočnosťou nevyrovná.

01. Exteriér 85%

Keď sa v druhej polovici roka 2016 začali šíriť zákulisné informácie o plánoch BMW na oživenie radu 8, fanúšikovia nemeckej značky spozorneli. Osmička totiž patrila k ikonám európskej motoristickej scény v 90. rokoch. Postaral sa o to nielen charakteristický dizajn s klinovitou prednou časťou a vyklápacími svetlami, ale tiež dostupnosť objemných dvanásťvalcových motorov.

Vďaka svojej výnimočnosti sa kupé označené kódom E31 výrazne zapísalo do pamäti mnohých motoristov. Správy o jeho reinkarnácii preto vzbudili rozruch, ktorý gradoval až do vlaňajšej premiéry druhej generácie. Tú už nájdetme aj na slovenských cestách. Preto sme ju podrobili testu, v ktorom sme sa zoznámili s variantom M850i xDrive Cabrio. Aktuálne je to najdrahší člen modelového radu. Ale tento status bude mať len dočasne, presne do predajného štartu ešte brutálnejšej odrody menom M8.

BMW radu 8 sa dočkalo reinkarnácie takmer 20 rokov po uvedení originálu.
BMW radu 8 sa dočkalo reinkarnácie takmer 20 rokov po uvedení originálu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Premiére novej osmičky predchádzalo odhalenie konceptu. Sériová verzia je oproti nemu umiernenejšia, ale ponechala si agresívne línie i zamračené laserové oči. Na ceste pôsobí aj v tmavosivej farbe sexy a budí pozornosť. Z hľadiska dizajnu však nevytvára ani zďaleka taký efekt, ako svojho času originálna osmička. Veľkú rolu v tom zohrali vyklápacie svetlá. Za ich vyradením stojí aerodynamika i bezpečnosť, ktorej predpisy sa počas troch dekád zásadne zmenili. Na štýl auta to malo veľký dopad.

Kým originál pôsobil svojho času takmer ako Batmobil, za moderným nositeľom čísla 8 sa napriek hierarchickému označeniu skrýva len pokračovanie donedávna vyrábanej šestky označenej kódmi F06, F12 a F13. Oproti elegantnej kráske pôsobí rad 8 o niečo agresívnejšie a svalnatejšie. Reálne pritom nerástol, práveže je oproti svojmu nepriamemu predchodcovi menší. Úbytok sa týka dĺžky 4 851 mm i rázvoru merajúceho 2 822 milimetrov. Šírka sa naopak jemne zväčšila na 1 902 mm, kým strecha klesla o dva centimetre na 1 345 mm.

Dizajnová atraktivita sa Bavorovi uprieť nedá, ale ikona z neho nebude.
Dizajnová atraktivita sa Bavorovi uprieť nedá, ale ikona z neho nebude.
Zdroj: Marek Pokrývka

Svoj postup na rebríčku automobilky si teda novodobá osmička obháji ťažko. Veľkú rolu tu zohral marketing, čo sa nemusí každému páčiť. Napriek tomu pôsobí testované BMW viac než dobre navonok i z hľadiska použitej techniky. V realite je to v mnohých smeroch perfektný automobil kategórie GT, ktorému však čosi chýba. A bolo toho viac.

Video

Diskusia