BMW M850i xDrive Gran Coupé.

Testy Test | BMW M850i xDrive Gran Coupé: Ak by chcel Batman auto pre štyroch, toto je super kandidát

Foto: Marek Pokrývka

17.6. 17:30 KRÁTKY TEST | Po otvorenej verzii osmičky sme mali možnosť preveriť praktickejší štvordverový model, opäť so silným osemvalcom pod kapotou.

Číselná hierarchia automobilky BMW dostala nedávno nový vrchol, po dvoch dekádach opäť ožil rad 8. V portfóliu priamo nahradil obdobné vozidlo označené číslom 6. Osmička nie je oproti nemu väčšia ani citeľne luxusnejšia, napriek tomu stojí o poznanie viac. Okrem toho nemá až taký „wow faktor“ ako originál z 90. rokov. Toto boli naše hlavné body kritiky, ktoré sme vyslovili po vlaňajšom teste.

V redakcii sme počas minulého roka privítali model M850i xDrive Cabrio, ktorému sme napriek spomínaným negatívam museli vzdať hold za plejádu objektívnych kvalít. Tie nám teraz Bavor prezentoval znovu. Do našej redakčnej garáže nakrátko opäť pribudol osemvalcový benzín, no teraz šlo o praktickejší variant Gran Coupé. Teda dynamicky štylizovaný sedan.

Klesajúcu siluetu verzie Gran Coupé zakončuje výrazné veko kufra.
Klesajúcu siluetu verzie Gran Coupé zakončuje výrazné veko kufra.
Zdroj: Marek Pokrývka

Hoci voči tvarom kabrioletu ani kupé nemáme žiadne výhrady, natiahnutá silueta s extra párom dverí dáva podľa nás osmičke ďalší rozmer. A kombinácia matného tmavosivého laku hrajúceho modrými odtieňmi s čiernymi kolesami ho v prípade testovaného kúska príjemne okorenila. Ikonickému produktu z 90. rokov sa síce nevyrovná, ale minimálne v takomto vyhotovení vyzerá ostro rezané BMW skvelo. Až sa nám dralo na jazyk slovíčko Batmobil. Mimochodom, toto prirovnanie sme si vypočuli viackrát.

Výborný dojem sme si odniesli z interiéru, ktorý mal opäť exkluzívne červeno-čierne čalúnenie kontrastujúce s temným zovňajškom. Našli sme v ňom plejádu moderných technológií i početné dielce známe z viacerých hierarchicky nižšie stojacich produktov BMW. No viaceré komponenty tu majú exkluzívnejšie vyhotovenie, čerešničkou na torte je volič prevodovky z brúseného skla.

Napriek dynamickému tvaru karosérie nie je vzadu núdza o miesto.
Napriek dynamickému tvaru karosérie nie je vzadu núdza o miesto.
Zdroj: Marek Pokrývka

Od otvoreného modelu sa Gran Coupé výrazne odlišuje priestorovými pomermi v zadnej časti. V kabriolete sa dozadu dospelý človek pohodlne neposadí, ale extra centimetre tu urobili svoje. Sedan ponúka na nohy miesta viac než dosť. Nám pred nimi zostala poriadna rezerva, to však neplatí pre hlavu. Tú si človek s konfekčnou výškou oprie o stropné čalúnenie. No stačí sa mierne zosunúť v sedadle a na zadné sedadlá sa zmestia aj vyššie postavy. S tromi pasažiermi vzhľadom na masívny stredový tunel rátajte len v prípade núdze.

Batožinový priestor ponúka objem 440 litrov, čo nie je v rámci päťmetrových sedanov žiadna sláva. Dynamický tvar karosérie si tu vypýtal svoju daň. Kufor ťaží najmä zo svojej dĺžky a na vyťahovanie vecí uložených pri zadných sedadlách treba dlhé ruky. Rátať okrem toho treba s pomerne vysokou nakladacou hranou a obmedzeným vstupným otvorom. No ak si to porovnáme s kabrioletom radu 8, je tento model omnoho praktickejší.

Video

Diskusia