Nie je žiadnym tajomstvom, že mníchovská pekáreň finišuje recept na viacero ďalších pochúťok označených číslom osem. Len pár dní dozadu ohlásila príchod verzie Gran Coupé. Momentálne zasa upozorňuje na športový model BMW M8, ktorého uvedenie potvrdila už pred dvomi rokmi počas premiéry konceptu. Teraz o ňom prezradila niekoľko nových podrobností.

BMW M8 príde postupne v najmenej štyroch vyhotoveniach
Zdroj: BMW

Krivky nabrúseného kupé Bavori naďalej skrývajú. Zverejnili síce prezentačné video i plejádu profesionálnych fotiek, no stále s kamuflážou pokrývajúcou tie najpodstatnejšie časti exteriéru. Skrývanie je pritom viac-menej zbytočné. Fotografie nemaskovaného vozidla už totiž unikli začiatkom decembra na internet, dokonca v ostrejšej verzii Competition.

Príprave nabrúseného exemplára dala nemecká automobilka v týchto dňoch oficiálnu pečať a prezradila tiež, že ho pripraví aj z otvoreného variantu. BMW M8 totiž bude dostupné najmenej s dvomi karosériami. Mníchovčania vlani načrtli aj svalnatý variant Gran Coupé, ktorého sa pravdepodobne taktiež dočkáme. Dvojdverový kúsok sa svetu predstaví v najbližších mesiacoch.

Štandardne by em-osmička mohla mať pohon zadných kolies
Zdroj: BMW

Technika kupé bude vo veľkej miere zhodná s aktuálnym modelom M5. Očakávame dvakrát prepĺňaný osemvalec s objemom 4,4 litra a výkonom najmenej 441 kW (600 k), pri vyhotovení Competition ešte viac. Technika ponúkne viacero úrovní konfigurácie. Oproti sedanu sa ich počet rozrastie, preto ich automobilka združí do dvoch tlačidiel: M Mode a Setup. Samostatné tlačidlo má akurát aktívne výfukové potrubie.

Možnosť zmeny charakteru motora, adaptívneho pruženia či riadenia žiadneho znalca ostrých Bavorov neprekvapí. No v prípade BMW M8 bude možné v dvoch úrovniach (Comfort/Sport) nastaviť aj brzdy. Umožní to nový kontrolný modul, ktorý má tiež priniesť rýchlejšie reakcie pri spomaľovaní a zároveň presnejšie zasahujúci stabilizačný systém. Podľa očakávania bude na výber ústrojenstvo s oceľovými alebo karbónovo-keramickými kotúčmi.

Jednotlivé nastavenia budú viditeľné na prístrojovom paneli
Zdroj: BMW

Súčasťou konfigurácie môže byť aj pohon všetkých kolies. Vyjadrovanie automobilky pritom naznačuje, že na rozdiel od BMW M5 bude systém xDrive opciou. No ak si ho zákazník zvolí, dočasne ho môže vypnúť. Na výber budú aj tu režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD. Za spomenutie stojí okruhový mód Track, ktorý okrem iného deaktivuje rádio, bezpečnostných asistentov i obrazovku infotainmentu. Svalnatá osmička príde aj so špecifickou grafikou prístrojového panelu a head-up displeja. Ďalšie detaily sa dozvieme pri premiére, jej dátum zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: Marek Pokrývka