AC Schnitzer Toyota Supra.

Novinky Supra v úprave od AC Schnitzer: Japonku vytrénoval dvorný tuner BMW na 400 koní

Foto: AC Schnitzer

28.11. 9:02 Športové kupé so sexy krivkami dostalo mierne upravený bodykit, väčšie disky kolies i znížený podvozok. Radový šesťvalec sa nevyhol ladeniu.

Toyota Supra má medzi športovými automobilmi cveng, patrí k tomu najlepšiemu z krajiny vychádzajúceho slnka. Jej piata generácia vznikla v úzkej kooperácii s BMW. Nejeden fanúšik japonskej značky to vníma ako zásadný problém, no ako sme sa presvedčili v teste, výsledkom je napriek tomu atraktívne a výborne jazdiace kupé klasickej koncepcie. Akurát bez manuálnej prevodovky.

Do tejto novinky sa od jej uvedenia zahryzli viacerí tuneri. Momentálne prichádza v úprave od firmy AC Schnitzer, ktorá patrí k dvorným úpravcov mníchovskej automobilky (ladí tiež modely MINI, Jaguar a Land Rover). Je to preňho formálne prvý výlet do mimoeurópskej produkcie. Skutočnosť je však trochu iná, keďže vozidlo sa montuje popri svojom súrodencovi BMW Z4 v rakúskej fabrike Magna Steyr v Grazi.

Supra má bohatú minulosť a veľkú základňu fanúšikov.
Supra má bohatú minulosť a veľkú základňu fanúšikov.
Zdroj: AC Schnitzer

Športiak nesúci oficiálne meno Toyota GR Supra prešiel v Aachene navonok viacerými zmenami. Spredu púta pozornosť prídavným čiernym spojlerom pod nárazníkom, vyššie sú funkčné otvory v kapote. Zadný dielec zostal rovnaký. Zmenili sa akurát výfukové koncovky, ktoré súvisia s výmenou koncovej časti potrubia. Bodykit završuje „žiletka“ na výrazne tvarovanom veku kufra.

Karbónové krídlo na kovových nožičkách má pomerne decentné rozmery a na sexy japonské kupé sa celkom hodí. Okrem úprav bodykitu došlo aj k obligátnej výmene diskov kolies. AC Schnitzer siahol po 20-palcových kúskoch z vlastnej produkcie, na oficiálnych fotografiách prezentuje viacero rôznych dizajnov.

Nemecká firma ponúka pre kupé viacero 20-palcových ráfikov.
Nemecká firma ponúka pre kupé viacero 20-palcových ráfikov.
Zdroj: AC Schnitzer

Tuner nespomína úpravy bŕzd, ale venoval sa aj podvozku. Pre vozidlo ponúka sadu pružín zmenšujúcich svetlú výšku o asi 15 milimetrov. Alternatívou je kompletný set s tlmičmi, ktorý znižuje kupé o ďalších 10 mm a ponúka nastavenia vo viacerých smeroch. Interiéru sa väčšie zásahy vyhli. V galérii ukazuje firma kovové pedále a špecifický ovládač systému iDrive z jej podpisom.

Logo úpravcu AC Schnitzer nájdeme okrem zadného nárazníka aj pod kapotou, zdobí kryt prepĺňaného radového šesťvalca. Trojlitrový benzínový motor totiž prešiel ladením. Dostal ladený koncový tlmič a absolvoval úpravu softvéru, čo stačilo na zdvihnutie výkonu z 250 kW (340 k) na 294 kW (400 k). Krútiaci moment popritom stúpol z 500 na 600 Nm.

Logo tunera z Aachenu sa pri symbole Toyota objavuje po prvýkrát.
Logo tunera z Aachenu sa pri symbole Toyota objavuje po prvýkrát.
Zdroj: AC Schnitzer

Dynamické parametre vytrénovanej Japonky sme sa nedozvedeli. Nepochybne však došlo k ich zlepšeniu, aj keď ani sériový šprint 0-100 km/h za 4,3 sekundy nie je vôbec na zahodenie. Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h. Tuner na modifikované vozidlo ponúka záruku 36 mesiacov a odporúča tankovať aspoň 98-oktánový benzín. Ceny jednotlivých prvkov úpravy už má na svojej stránke.

Video

Diskusia