Toyota Supra.

Testy Test Toyota Supra: Zaujme šikmými očami i ladnou postavou, no jódluje čisto nemecky

Celkové hodnotenie
Plusy
  • extravagantný dizajn
  • perfektný šesťvalec
  • výborné jazdné vlastnosti
Mínusy
  • vysoká základná cena
  • menej výrazný výfuk
  • príliš jasný podpis BMW
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

18.9. 16:05 Piata generácia kupé má príťažlivé krivky a dvojmiestny interiér jasne prezrádzajúci bavorské korene. S výborným šesťvalcom BMW je poriadne rýchla a rovnako dobre jazdí, za lacný peniaz ju ale nezoženiete.

01. Exteriér 94%

Japonský automobilový priemysel má na svedomí viacero ikonických športových modelov, najväčší cveng však má trio Honda NSX, Nissan Skyline GT-R (resp. iba GT-R) a Toyota Supra. Prví dvaja menovaní majú svoje moderné verzie. Produkt jedného z najväčších výrobcov sveta však v roku 2002 skončil a odvtedy bolo uvedenie nástupcu len zbožným želaním širokej základne fanúšikov.

Supra piatej generácie vyniká v prvom rade neprehliadnuteľným dizajnom.
Supra piatej generácie vyniká v prvom rade neprehliadnuteľným dizajnom.
Zdroj: Marek Pokrývka

Sen sa začal napĺňať na podujatí NAIAS 2014, počas detroitského autosalóne sme spoznali koncept FT-1. Ten naznačoval plány na uvedenie piatej generácie kupé. Tá debutovala vlani s oficiálnym označením GR Supra (A90), pričom prišla s viac-menej rovnakou technikou ako BMW Z4 M40i. Navonok to ale vôbec nepriznáva. Dvojicu príbuzných spájajú proporcie, teda dlhá predná kapota a krátky zadok, no inak je každé vozidlo úplne svojské.

Toyota je jednoznačne výraznejšia. Nie že by príbuzný Bavor vyzeral nudne, ale stále je to „len ďalšie zet-štvorka“ a Supra je oproti nemu omnoho exotickejšia. Dizajnovo zostala v značnej miere verná štúdii. Úprav bolo reálne dosť a racionalizácia tvarov karosérie trochu ubrala na jej atraktivite. Krivky auta ale zostali nepochybne príťažlivé a veľmi originálne.

Originálne sú okrem iného aj svetlomety, už štandardne plne diódové.
Originálne sú okrem iného aj svetlomety, už štandardne plne diódové.
Zdroj: Marek Pokrývka

Na ceste budí kupé zaslúžený rozruch, k čomu v našom prípade prispel sýty červený lak. Doňho bol oblečený drzo vytŕčajúci nos, svalnaté zadné blatníky, strecha s centrálnym prelisom i veko kufra zakončené výrazným integrovaným spojlerom. Tvar zadku trochu odkazuje na predchádzajúcu generáciu A80, to isté možno povedať o zaoblených svetlometoch. Tie však majú LED architektúru s dobre fungujúcim adaptívnym režimom.

Okrem diód oživujú karosériu viaceré vstupy vzduchu, ale len naoko. Väčšina otvorov je totiž falošná z dôvodu zlepšenia aerodynamických vlastností. To je trochu škoda, v dnešnej dobe ale ide o bežný štandard. Našťastie, výfukové koncovky sú tu pravé a zároveň slušne dimenzované. Subjektívne dávame extravagantnému vzhľadu Japonky palec hore.

Supra patrí rozmermi medzi kompakty, rázvor má dokonca menší než model GT86.
Supra patrí rozmermi medzi kompakty, rázvor má dokonca menší než model GT86.
Zdroj: Marek Pokrývka

Supra stojí štandardne na 19-palcových kolesách, čo nie je medzi dnešnými športovými modelmi nič extra. Mnohé majú väčšie ráfiky. Tu však devätnástky celkom stačia, keďže kupé nie je vôbec veľké. Naživo nás svojimi skromnými rozmermi trochu prekvapilo. Na dĺžku má 4 380 mm a na šírku 1 865 mm, pričom výškou 1 295 mm je tesne nad úrovňou menšieho modelu GT86. Svojím rázvorom 2 470 mm ho dokonca o desať centimetrov podlieza. Nie je to však problém, na rozdiel od hierarchicky nižšie stojaceho vozidla totiž novinka nemá zadné sedadlá.

Video

Diskusia