Škoda Octavia v losom teste.

Novinky Novinky koncernu VW majú problém: V losom teste zlyhal Passat GTE i dve kľúčové autá Škoda

Foto: YouTube (Teknikens Värld)

1.6. 14:50 Tradičnú disciplínu nedokázali v referenčnom tempe 72 km/h zvládnuť dva plug-in hybridy, ale ani štvrtá generácia typu Octavia.

V ostatných týždňoch musel Volkswagen riešiť nečakané ťažkosti so systémom eCall. Núdzové volanie totiž nemusí fungovať, pričom okrem ôsmej generácie typu Golf sa to týka aj ďalších modelov dcérskych značiek. Novinky tohto koncernu majú teraz na krku ďalší problém. Viaceré totiž nezvládli klasický vyhýbací manéver, ktorý je známy ako losí test.

Touto skúškou je známy najmä švédsky magazín Teknikens Värld vykonávajúci ju už od 70. rokov. Nedávno preveril trojicu vozidiel koncernu VW s nečakanými výsledkami, neprešlo totiž ani jedno. Prudkú zmenu smeru nedokázali zvládnuť v požadovanej rýchlosti 72 km/h. Severská publikácia pritom upozorňuje, že súperi vedia úsek vyznačený kužeľmi prejsť aj vo vyšších tempách.

V losom teste zlyhal ako prvý Passat GTE. Kombi disponujúce plug-in hybridným pohonom už pri sedemdesiatke prejavovalo výrazné pretáčavé tendencie a zadkom zaťaženým batériou vybočilo z trasy. Úspešné bolo až na druhý pokus. Pri referenčnom limite 72 km/h však už opäť lietali kužele a šofér mal čo robiť, aby nestabilné vozidlo upratal. Passat teda neprešiel.

Skúška potrápila i dve kľúčové autá Škoda. Švédski odborníci preverili model Superb iV, ktorý má so spomínaným produktom VW veľa spoločného. Pri tomto nabíjateľnom hybride sa taktiež prejavila zvýšená hmotnosť zadnej časti. Prejazd medzi kužeľmi si už v tempe 65 km/h vyžadoval výrazné korekcie volantom, pričom rastúca rýchlosť to len zhoršovala. Nepomohla výmena šoféra ani opakovanie.

Okrem vlajkovej lode českej automobilky nezvládla losí test prekvapujúco ani nová Octavia. Podvozok štvrtej generácie sme pritom chválili pri teste kombi i nedávnom prvom rande s liftbackom a hoci v bežných podmienkach jazdí toto vozidlo dobre, v skúške Teknikens Värld pohorelo. V tomto prípade ale vodičovi spôsobovala vrásky na čele skôr nedotáčavosť. V požadovanej rýchlosti 72 km/h daný úsek Škoda bezpečne prejsť nedokázala, pričom Švédi kritizujú nedostatočnú funkciu stabilizačného systému.

Volkswagen zatiaľ na zistenia publikované severským titulom nereagoval. Nie je však vylúčené, že ho prinútia urobiť na spomínaných vozidlách softvérové zmeny. Práve nastavenie stabilizačného systému totiž môže byť kľúčové. Obdobné problémy mala nedávno aj aktuálna Toyota RAV4, no stačilo upraviť nastavenie elektroniky a SUV následne test zvládlo.

Diskusia  ()

Video

Diskusia