Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style.

Testy Škoda Octavia k nám dorazila v elegantnejšej forme: Aký je v praxi liftback s naftovým srdcom?

Foto: Marek Pokrývka

14.5. 12:00 PRVÁ JAZDA – Po teste českého bestselleru s prívlastkom Combi sme sa krátko zoznámili s verziou, ktorú automobilka označuje za limuzínu. V niektorých aspektoch nová Octavia prekonáva aj vlajkovú loď značky.

Octavia je základný kameň portfólia automobilky Škoda, okrem domácich končín (zahŕňajúcich vďaka spoločnej minulosti aj Slovensko) sa dobre predáva na viacerých zahraničných trhoch. Nedávno prišla do obchodov v štvrtej generácii. Pri nej zvolila česká značka netradičnú stratégiu, najprv totiž uviedla kombi. Rovnako to bolo s príchodom testovacích áut.

Našou redakčnou skúškou prešiel nedávno odhalený kompakt s prepĺňaným 1,5-litrovým benzínom a najvyšším vybavením Style. Teraz k nám už ale novinka dorazila aj v elegantnejšej forme a my sme ju mali možnosť krátko osedlať. K dispozícii sme mali populárny naftový model 2.0 TDI. Opäť spadal do vrcholnej sorty, nad ktorou už nemá stáť vyhotovenie Laurin & Klement.

Prvé exempláre liftbacku sme mali možnosť okúsiť na slovenských cestách.
Prvé exempláre liftbacku sme mali možnosť okúsiť na slovenských cestách.
Zdroj: Marek Pokrývka

Horúca novinka z Mladej Boleslavi sa do našich rúk dostala v neutrálnej striebornej farbe. Moderné krivky karosérie v nej síce nevynikli tak ako v iných odtieňoch, ale český automobil postavený na 18-palcových kolesách v nás i tak zanechal dobrý dojem. Navzdory päťdverovej karosérii chápeme slovíčko “limuzína” používané občas výrobcom pre tento variant. Dizajnovo sa podľa nás nová Octavia podarila a najmä zozadu sa nečudujeme jej zamieňaniu s väčším súrodencom menom Superb.

Praktickosťou už tradične boduje

Služobne staršiu vlajkovú loď značky nedávno odhalený kompakt trochu pripomína dizajnom, ale tiež proporciami. Rozdiel kategórie však cítiť vo vnútri. Po prvých kilometroch máme pocit, že vzadu má štvrtá generácia o niečo menej miesta než predchodca. Nejde ale o nič zásadné. Stále platí, že táto Škoda patrí k najpriestrannejším zástupcom nižšej strednej triedy. A prekonáva aj mnohé autá segmentu D. Mimochodom, rozmermi do neho čoraz viac patrí.

Oblasť každodennej praktickosti patrí medzi silné stránky Octavie už dlho.
Oblasť každodennej praktickosti patrí medzi silné stránky Octavie už dlho.
Zdroj: Marek Pokrývka

Liftback ponúka dostatok miesta pre posádku, kým v oblasti batožinového priestoru už tradične exceluje. Oproti kombi má tento variant hendikep 40 litrov. To znamená krásne okrúhlych a výborne využiteľných 600 litrov. Možno ich rozdeliť viacerými spôsobmi, úplnou samozrejmosťou sú rôzne “vychytávky” spadajúce do balíka Simply Clever. Z praktického hľadiska Škoda už tradične dostáva jednotku s hviezdičkou.

Niektoré šikovné prvky našli svoju cestu aj do interiéru. Ide napríklad o čalúnené priečinky vo dverách, kapsu určenú pre mobilný telefón na chrbte predných sedadiel či držiak na tablet upevnený na opierke hlavy. Do moderného vybavenia patrí aj špičkový infotainment. Ten predbieha Superb, z hľadiska technológií má nová Octavia nad vlajkovou loďou navrch.

Video

Diskusia