Škoda Octavia Combi 1.5 TSI M6 Style.

Testy Test Škoda Octavia Combi 1.5 TSI Style: Novinka opäť prekvapuje, útočí na pozíciu Superbu

Celkové hodnotenie
Plusy
  • vylepšený imidž
  • suverénnejšie jazdné vlastnosti
  • úplne nové technológie na palube
Mínusy
  • slabšie odhlučnenie vlečnej nápravy
  • nepraktická farba interiéru
  • nepresvedčivé výškové reproduktory
Foto: Filip Kadlečík
Plusy
Mínusy

6.4. 15:00 Všetci od nej majú obrovské očakávania. Aká je však naozaj? Horúcu novinku z Mladej Boleslavi sme podrobili detailnému testovaniu.

01. Exteriér 92%

Aktuálna pandémia koronavírusu sa dotýka aj našej práce, no ukazuje, že všetko zlé môže byť na niečo dobré. Pôvodne sme sa totiž so štvrtou generáciou Octavie mali zoznamovať na medzinárodnej prezentácii, kde by sme si naraz odjazdili viaceré motorizácie, avšak mali by sme na ne kratší čas. Teraz sme miesto cestovania na juh Európy novinku mali k dispozícii na domáci test, počas ktorého sme ju spoznali do väčšej hĺbky. Aká teda je “tá” nová Octavia? Prináša revolúciu, ktorú od nej množstvo motoristov čaká?

Vylepšený imidž

Prvým obrovským posunom vpred je vyžarovanie bestselleru z Mladej Boleslavi. Kamkoľvek na Octavii prídete, ľudia sa vás budú pýtať: “To je nový Superb?”. Častej zámene sa nemožno čudovať, štvrtá generácia modelu umiestneného na hranici kompaktnej triedy má, najmä vo vyššej výbave, prémiový nádych.

Škoda Octavia Combi 1.5 TSI M6 Style.
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI M6 Style.
Zdroj: Filip Kadlečík

Celú šou štartujú predné Full LED Matrix reflektory. Majú imidžový svetelný podpis, ktorý tvorí dvojica svetlovodivých segmentov s tvarom pripomínajúcim hokejky. Predné svetlá síce nedisponujú dynamickým smerovým svetlom, no výrazne na oranžovo sa rozbliká celý spomínaný diel svetiel, čo je poriadne efektné. To podstatné sa však skrýva za ním. Ide o Bi-LED projektorový modul určený pre diaľkové a stretávacie svetlá.

 Naživo sme spoznali už aj novú Octaviu RS, toto od nej možno očakávať:

LED Matrix svetlomety novej Octavie sa skladajú z 22 nezávisle ovládaných diód v každom module. Tie spolu vytvárajú svetelný kužeľ, ktorý sa skladá z viacerých samostatných segmentov. Vďaka tomu môžete mať neustále rozsvietené diaľkové svetlá a nemusíte sa obávať, že oslňujete ostatných účastníkov cestnej premávky. V praxi si fungovanie diódových Matrix svetlometov môžete predstaviť tak, že ak pred vami za tmy ide vozidlo, diaľkovými svietite iba do protismeru a na pravú krajnicu. Akonáhle sa v protismere objaví iné vozidlo, príslušný svetelný ľúč zhasne, no na svoju krajnicu stále uvidíte výrazne lepšie než bez aktívnych LED svetlometov bez funkcie vyrezávania. Najmä v oblastiach s častejším výskytom zveri sú takéto svetlá na nezaplatenie.

Škoda Octavia Combi 1.5 TSI M6 Style.
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI M6 Style.
Zdroj: Filip Kadlečík

Už základná Octavia má po novom LED svetlá, s týmito sa však ani nedajú porovnať, rozhodne vám odporúčame si za ne priplatiť. Majú vysoký výkon, autá rozpoznávajú bez zaváhania a krásne pracujú aj pri prejazde zákrut. Tieto svetlá sú schopné z noci spraviť deň. Ich fungovanie však ešte bude treba doladiť niekoľkými aktualizáciami, oko laika si však nič neobvyklé nevšimne. My sme neprehliadli, že reflektory sú niekedy v porovnaní s konkurenciou nerozhodné, je to však daň za ich úroveň. Matrixové LED-ky Škody sú schopné identifikovať nielen ostatné autá, ale aj dopravné značenie. Akonáhle zbadajú značku, vypnú lúč svetla, ktorý na ňu dopadá, aby neoslňovala posádku auta. Ide o veľmi praktickú funkciu, no najmä v miestach s vysokou koncentráciou dopravného značenia bolo vidieť, že Octavia sa síce snaží, no každú reflexnú plochu odhaliť nedokáže. Výsledkom potom miestami bola mätúco pôsobiaca svetelná šou na okraji vozovky s neustálym preblikávaním niekoľkých diód.

Škoda Octavia Combi 1.5 TSI M6 Style.
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI M6 Style.
Zdroj: Filip Kadlečík

V každom prípade, inovovaný dizajn novej Octavie nie je iba o nových matrix-LED reflektoroch. Charizmu Superbu z cítiť aj z iných dôvodov. Na modernom dizajnovom jazyku je cítiť, že ešte stále do veľkej miery ide o výtvor Jozefa Kabaňa. Ostré hrany sa tu striedajú s plynulými líniami, klenutá kapota či širšie blatníky sa starajú o dojem sebavedomia, ktorý z Octavie plynie. V prípade Combi klesá zadná časť o poznanie plynulejšie, než v minulosti, čo opäť navodzuje luxusný dojem z vozidla a opticky ho predlžuje. Za zmienku stoja i zadné svetlá, ktoré pri plne diódovom prevedení disponujú dynamickými smerovkami a pri odomknutí vozidlá predvádzajú efektnú svetelnú šou.

Video

Diskusia