Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI DSG7 4Motion Elegance.

Testy Test Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI: Je lepší úsporný motor Evo alebo výkonné biturbo?

Foto: Filip Kadlečík

5.5. 16:00 KRÁTKY TEST Volkswagen Passat sme po “základnom” 2.0 TDI Evo testovali aj s výkonným biturbo naftiakom. Ktorý z týchto motorov by sme v realite uprednostnili my? Na to odpovedáme v tomto teste.

Volkswagen Passat po facelifte ponúka modernejšie technológie, osviežený vzhľad a viacero ďalších vylepšení. Na ne sme sa do detailu pozreli v prvom teste novinky, keď sme k dispozícii mali vyhotovenie sedan. Manažérska limuzína nás očarila najmä svojim agregátom, supermoderným motorom 2.0 TDI Evo, ktorý podával solídne jazdné výkony s dôrazom na vysokú efektivitu jazdy.

Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI DSG7 4Motion Elegance.
Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI DSG7 4Motion Elegance.
Zdroj: Filip Kadlečík

Diesel sa s Passatom spája tak nejak automaticky, druhý pán na holenie, tentokrát typ Variant vo vyhotovení Elegance aj s doplnkovým R-Line paketom, teda pod kapotou logicky taktiež mal známy dvojlitrový turbodiesel. V prípade modrého kombi, na ktoré sa zameriavame v tomto teste, však štvorvalec dopovala až dvojica turbodúchadiel. Stojí extra porcia dynamiky za to a ktoré z týchto áut by sme uprednostnili my?

Krása niečo stojí

Imidž nie je zadarmo a v tomto prípade to platí doslova. S prvým testovaným Passatom sme boli viac-menej spokojní, no svojim zjavom nijak neohúril. Toto modré kombi však je na úplne inej úrovni. O všetko sa postarala efektná modrá metalíza v kombinácii s doplnkovým paketom R-Line exteriéru, za ktorý sa dopláca 1 310 eur. Ak nemáte hlboko do vrecka, určite ho zvážte, z biznisového konzervatívca spraví pouličnú hviezdu, počas testovania sa za nami obracalo množstvo hláv fanúšikov VW. Krajší Passat, než je tento, budete hľadať dlho. 

Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI DSG7 4Motion Elegance.
Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI DSG7 4Motion Elegance.
Zdroj: Filip Kadlečík

K vynikajúcemu dojmu, ktorý auto zanecháva na svojom okolí, určite prispievajú aj štýlové 19” disky kolies Verona. Tie však aj s pneumatikami s rozmerom 235/40 R19 taktiež nesú mastnú cenovku na úrovni 1 400 eur. Tieto príplatky však z Passatu spravia auto, na ktoré sa pozerá veľmi dobre. Jeho konzervatívny dizajn dostane šmrnc. Ak vám čo i len trochu záleží na vonkajšom vzhľade vozidla, balík R-Line spolu s veľkými ráfikmi rozhodne odporúčame.

Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI DSG7 4Motion Elegance.
Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI DSG7 4Motion Elegance.
Zdroj: Filip Kadlečík

Testovaný Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI DSG7 4Motion Elegance rozhodne nepatrí medzi lacné automobily, slovenský importér si ho cení na 52 840 eur, no ponúka viaceré skvelé vychytávky. Nemalú časť z ceny, konkrétne 2 310 eur, zhltne napríklad najmodernejšia svetelná technika IQ.Light. Ak máte vysoký nájazd a často šoférujete i za tmy, na túto vychytávku pri konfigurácii rozhodne nezabudnite. Lepšie full-LED aktívne predné reflektory už ponúkajú iba niektoré prémiovky. Ich opisu sme sa do detailu venovali v predchádzajúcom teste Passatu.

Video

Diskusia