Omladené BMW radu 3

Novinky Omladené BMW radu 3: Prvýkrát s trojvalcom

Foto: Auto BILD

8.5. 2015 21:50 Mníchovská automobilka po troch rokoch osviežila svoj rad 3. Viditeľné zmeny sú len minimálne, pod kapotou však takmer neostal kameň na kameni.

Aktuálne BMW radu 3, označené interným fabrickým kódom F30, je na trhu už od začiatku roku 2012, a tak v Mníchove pripravili jeho modernizovanú verziu. Jej oficiálny debut je síce naplánovaný až na septembrový frankfurtský autosalón IAA, no podobu i technické detaily automobilka predstavila už teraz.

Omladený rad 3 sa od svojho predchodcu na pohľad
Omladený rad 3 sa od svojho predchodcu na pohľad
Zdroj: Auto BILD

Medzigeneračný facelift zväčša znamená omladený vzhľad, no v tomto prípade tvár a dokonca i boky a zadok zostali takmer bez zmien. Až skutočne pozorný pohľad odhalí v detailoch reštylizované nárazníky a nepatrne odlišné predné i zadné svetlá. Ich štandardným zdrojom sú diódy, ktoré môžu teraz na želanie svietiť aj v hlavných svetlometoch. Pri modeli M3 sa dokonca okrem koncových svetiel nezmenilo vôbec nič.

Ani v interiéri nie je nový model na pohľad nejako výrazne odlišný, zmeny by však mali byť citeľné. V doterajšom prevedení ponúkala aktuálna trojka kvalitu a materiály, ktoré príliš nezodpovedali jej prémiovému postaveniu a cene. V modernizovanej verzii by sa však lacné a nevýrazné plasty aj remeselné spracovanie mali podstatne zmeniť k lepšiemu.

Prepracovaná trojka ponúkne v interiéri
Prepracovaná trojka ponúkne v interiéri
Zdroj: Auto BILD

Pozornosť teraz na prvý pohľad púta stredová konzola s novým, lesklým povrchom, k lepšiemu vzhľadu prispeje aj ovládanie klimatizácie, nastavovania sedadiel a elektrických okien lemované matne chrómovými rámikmi. Po novom sú štandardom aj lakťové opierky vpredu a vzadu. Lepší hmatateľný aj viditeľný dojem zavŕšia nové farby a materiály.

Ak sú vizuálne zmeny takmer nebadateľné, o technike to už povedať nemožno. Asi najviac sa toho odohralo pod prednou kapotou, kde definitívne nastúpil nový rad modulárnych motorov, známych už z ponuky sesterskej značky Mini, či modelu 2 Active Tourer. Ich základom je jednotka s objemom valca 500 cm3 a k svižnejšiemu prejavu im vo všetkých prípadoch pomáha turbodúchadlo.

Základný benzínový model 318i bude mať
Základný benzínový model 318i bude mať
Zdroj: Auto BILD

Základný benzínový model faceliftovanej trojky, nesúci označenie 318i, tak dostane po prvýkrát v tomto rade trojvalcový motor s objemom 1,5 litra. Jeho výkon vrcholí na hodnote 100 kW (136 k), čo sa zhoduje s modelom 316i ktorý nahrádza, v kombinácii s osemstupňovým automatom však má o 13 percent nižšiu normovanú spotrebu, namiesto 5,8 iba 5,0 l/100 km.

O valec viac, teda štyri, má dvojliter, ktorý je v základnej verzii modelu 320i naladený na maximálny výkon 135 kW (184 k). V silnejšom prevedení, určenom pre model 330i, pritom dosahuje až 185 kW (252 k). Vrcholom štandartnej ponuky, samozrejme neuvažujúc špičkovú M3, je verzia 340i so šesťvalcom objemu 3,0 litra a maximom výkonu 240 kW (326 k). Ide o náhradu za model dotera známy pod označením 335i.

Aj zozadu sa facelift podpísal na zmene vzhľadu
Aj zozadu sa facelift podpísal na zmene vzhľadu
Zdroj: Auto BILD

Pri naftových alternatívach bude základom model 316d s novým dvojlitrovým štvorvalcom výkonu 85 kW (116 k). Ten istý motor je určený pre modely 318d a 320d, kde bude naladený na 110 kW (150 k), resp. 140 kW (190 k). Zvyšok ponuky, teda modely 325d (160 kW/218 k), 330d (190 kW/258 k) a 335d (230 kW/313), zostáva bez zmeny.

BANNER300

Na aktuálne trendy reaguje bavorská značka aj hybridným modelom 330e, kombinujúcim benzínový dvojliter dosahujúci 134 kW (184 k) s elektromotorom výkonu 80 kW. Kapacita akumulátorov mu postačuje na dojazd až 35 km výlučne na elektrinu, čo sa tiež odráža v normovanej spotrebe paliva 2,1 l/100 km.

Rovnakú techniku ako sedan dostane aj verzia
Rovnakú techniku ako sedan dostane aj verzia
Zdroj: Auto BILD

Dôležitou novinkou sú tiež úpravy podvozku, ktorými Mníchovčania zreteľne reagujú na novú triedu C s trojcípou hviezdou, ponúkajúcu dynamiku, ktorá sa doteraz spájala práve s bavorskou značkou. Nový rad 3 preto dostal úplne nové tlmiče, s citlivejšou reguláciou tlmiacej sily a tuhšie pružiny, čo sa priaznivo prejaví na ovládateľnosti auta, no bez výraznej ujmy na komforte.

Faceliftovaná verzia šiestej generácie BMW radu 3 sa do predaja dostane 25. júla, ešte pred oficiálnym predstavením vo Frankfurte. Cena jednotlivých modelov by mala stúpnuť približne o 500 až 1500 eur, na oplátku však ponúkne bohatšiu základnú výbavu. Úplnou novinkou bude stupeň výbavy Advantage, kombinujúci najobľúbenejšie položky príplatkovej výbavy za zvýhodnenú cenu.

Video

Diskusia