Audi Abt RS6-R

Testy Audi Abt RS6-R: Gepard so silou byvola

Foto: Auto BILD

8.5. 2015 9:58 JAZDA   Úpravca Abt vytrieska z motora V8 4.0 pod kapotou Audi RS6 dych vyrážajúcich 730 koní. Aký je to pocit za volantom?

Rovinka polygónu Contidrom leží pred kapotou motora Abt RS6-R. Jeho 730 koní sa chystá pustiť z uzdy funkcia Launch Control. Ľavá noha pevne na brzdu, pravou plyn až po koberec. Z motorového priestoru sa ozve temné klokotanie, otáčky sa držia v blízkosti hranice 3000. Potom náhle letí noha dolu z brzdy a skôr, než stihnete žmurknúť, vystrelí pekelné kombi bez akéhokoľvek preklzu dopredu.

Aj RS6-R už behá po svete vo faceliftovanej
Aj RS6-R už behá po svete vo faceliftovanej
Zdroj: Auto BILD

Abt hovorí, že RS6-R zrýchli na stovku za 3,3 sekundy. A kto si vyskúša elektronikou riadený maximálny odpich, ani chvíľu o tom nepochybuje. Rozbeh dovolenkového charterového letu v porovnaní s tým pôsobí ako unavený zlý vtip. Ale po poriadku. Vrátime sa ešte na chvíľu z handlingovej trate Contidromu, kde sme stretli vyladené RS6 s kolegami z AUTO BILD Sportscar a pozrieme si zviera na kolesách najprv staticky.

Extra široké valce na prednej náprave

Po vizuálnej stránke pridá kúra v podarí firmy Abt už aj tak v základe nie práve úzkoprsému RS6 ešte viac optickej drzosti. Pridané písmeno „R“ do označenia je iba prvou ochutnávkou priostreného vzhľadu. Už vpredu si nemôžete nevšimnúť robustnú karbónovú spojlerovú lištu s postrannými klapkami, ktoré majú za úlohu pritlačiť ostré Audi k povrchu.

Všetky kolesá Abt RS6-R sú 22-palcové a vpredu aj vzadu obuté pneumatikami rozmeru 295/25. Pre porovnanie: podobne extrémne gumené valce má na prednej náprave zo sériových áut jedine Porsche Cayenne Turbo S (295/35 R21).

Ani na brutálnych 22-palcových kolesách nie je
Ani na brutálnych 22-palcových kolesách nie je
Zdroj: Auto BILD

Z blatníkov sa škeria na svet žiabre s troma otvormi, ktoré pridajú športovému kombi ďalšie extra korenie pri pohľade zboku. Ďalšími prísadami značky Abt sú nástavec pod zadným nárazníkom s robustným karbónovým difúzorom a výrazný spojler z toho istého materiálu na odtrhovej hrane strechy. A k tomu sa ako prísľub akustických orgií pridávajú dva páry koncoviek výfuku.

RS6-R poznáme už od vlaňajšej Ženevy, aktuálne však straší jedincov s nečistým svedomím už vo faceliftovanej verzi ingolstadtskej predlohy. V interiéri máte k dispozícii typické bezchybné spracovanie. Sériové športové sedadlá sú akurát obohatené o vyšité identifikátory tunera a modelu, inak zostávajú na ideálnom pomedzí výrazného bočného vedenia a zároveň vysokého komfortu.

Prvotriedne materiály, radosť na pohľad aj
Prvotriedne materiály, radosť na pohľad aj
Zdroj: Auto BILD

Okrúhly, Alcantarou potiahnutý volant padne vynikajúco do rúk a aj pomocou LED diód avizujúcich blížiaci sa okamih preradenia vytvára autentickú atmosféru motoršportu. Tá sa však dostaví hlavne potom, keď zamierite ukazovákom na štartovacie tlačidlo a prebudíte k životu upravené štvorlitrové V8 biturbo, z ktorého tuner dopingom dostal až 537 kW (730 k) a 920 Newtonmetrov.

V porovnaní so sériovým RS6 to znamená nárast o 125 kW (170 k) a 220 Nm. Tým získal ostrý osemvalec obrovské výkonové rezervy, ktoré sa prejavia okamžite pri prvých metroch jazdy. Ale s maximálnou kultivovanosťou. Napriek vysokému nárastu výkonu tu nie je ani stopa po turbodiere, prevodovka radí plynulo a silu pohonu zvláda so stoickým pokojom. A ani nemá dôvod na žiadne neurotické reakcie: viac než dosť ťahu má dispozícii pri akýchkoľvek otáčkach.

BANNER300

Výfukový systém Abt rozpúta akustickú smršť

K ozajstnej zábave prispeje športový osemstupňový automat hlavne vtedy, keď máte zvolený program radenia S1. Vtedy sa priostrená akustika motora ešte viac zvýrazní a intenzita zvukovej produkcie sa nekontrolovateľne predbieha s návalmi endorfínov. Vo výfukovom trakte RS6-R sa rozpúta ozajstná akustická smršť s impozantným dunením hromu pri každom ubratí plynu.

Dva páry z karbónu trčiacich temných koncoviek sú
Dva páry z karbónu trčiacich temných koncoviek sú
Zdroj: Auto BILD

A aj keď vzhľad a zvukový prejav môžu nahnať hrôzu, v zákrutách sa RS6-R predvádza vyslovene dobrácky. Riadenie je športovo ostré, napriek tomu však pozoruhodne precízne. Dvojtonové kombi sa bez váhania a bez nakláňania vrhá do ostrých oblúkov. Podvozok, vybavený novými pružinami a pohon všetkých kolies prenášajú enormný výkon bez najmenšej známky nervozity.

Nestačí vám V8 4.0 biturbo so sériovým výkonom
Nestačí vám V8 4.0 biturbo so sériovým výkonom
Zdroj: Auto BILD

Na okruhu sa RS6-R cíti byť ak doma. V rýchlych zákrutách krásne reaguje na prudké ubratie plynu vyhodením zadku von a natočením nosa dovnútra. Pri všetkej tej agilite však neprichádza skrátka ani pohodlie jazdy. Veľké 22-palcové kolesá sa odvaľujú hladko a podvozok napriek svojim športovým kvalitám nie je nemilosrdne tvrdý a predvádza rovnako harmonické vyladenie ako ostatné komponenty.

Samozrejme, nie je to zadarmo. A nie je to lacné. Ani trochu. Za kompletný balík prestavby si Abt vypýta dokopy 61650 eur. Základ RS6, ktorý sme skúšali, stál pred úpravou na domácom nemeckom trhu 110 tisíc eur. Súčet teda vychádza na 171650 eur. Nuž, zázraky sa nedejú, zákony trhu stále platia a zrýchlenie na úrovni superšportu posúva do tejto sféry aj nutnú investíciu. Máte? A dali by ste, keby ste mali?

Video

Diskusia