BMW M2 CS.

Novinky BMW uvádza rozlúčkový model M2 CS: Silou sa vyrovná väčším bratom a ponúka aj manuál

Foto: BMW

7.11. 7:25 BMW uvádza rozlúčkový model M2 CS: Silou sa vyrovná väčším bratom a ponúka aj manuál

Vstupenkou do bavorského sveta M bola dlhé roky em-trojka, situáciu však zmenilo uvedenie kompaktu 1M Coupé. Naň koncom roka 2015 nadviazala ďalšia generácia nesúca už odlišný štítok M2. Napriek nefalšovanému športovému charakteru jej chýbalo zopár špecifík typických pre autá tejto divízie, čo pri facelifte Mníchov vyriešil výmenou za v mnohých ohľadoch zlepšenú verziu s prívlastkom Competition. Teraz odhalil ešte drsnejšiu odrodu auta.

Už dlhší čas sa šuškalo o vývoji variantu CS, ktorý by mal tvoriť labutiu pieseň výborného kupé. Šíriace klebety potvrdili fotky prototypov. BMW teraz po úniku materiálov rozlúčkový model oficiálne uvádza, pričom potvrdzuje už známe fakty a dopĺňa ich viacerými ďalšími. Fanúšikov nimi určite nenahnevá. Teda, ak sa nebavíme o kúpnej cene.

Mníchov odhalil najdrsnejšiu verziu kompaktné kupé M2 s prívlastkom CS.
Mníchov odhalil najdrsnejšiu verziu kompaktné kupé M2 s prívlastkom CS.
Zdroj: BMW

BMW M2 CS prichádza s mnohými nie práve lacnými dielcami. Bodykit novinky zahŕňa viacero karbónových dielcov, tento materiál tvorí veľký predný spojler, kryty spätných zrkadiel, hranu na veku kufra i zadný difúzor. Spod neho vykúka modifikovaný výfukový systém s koncovkami nesúcimi vygravírované písmeno M. Z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami je vyrobená kompletná strecha i predná kapota obsahujúca centrálnu „hrču“ nadväzujúcu na chladiace otvory.

Bavor sa predviedol v špeciálnej modrej farbe Misano, okrem toho bude dostupný s bielym, strieborným a čiernym lakom. Na odhalenom aute upútajú ľahké 19-palcové disky kolies s matným zlatým finišom. Štandardom však majú byť lesklé čierne kúsky, pričom ráfiky sú obuté do špičkových pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 vhodných na okruh.

Špičková em-dvojka má zmenený bodykit, ale tiež podvozok či brzdový systém.
Špičková em-dvojka má zmenený bodykit, ale tiež podvozok či brzdový systém.
Zdroj: BMW

V kolesách možno vidieť veľké oceľové brzdy s červenými strmeňmi. Vpredu sú použité šesťpiestkové brzdiče a 400-milimetrové kotúče, na zadnej osi merajú taniere 380 mm. Opciou bude karbónovo-keramické ústrojenstvo. To prinesie vyššiu tepelnú odolnosť, ale tiež o niečo nižšiu hmotnosť. Súčasťou štandardného vybavenia je adaptívne pruženie.

Ani interiér nezostal na ocot. Obsahuje upravené anatomické sedadlá s vertikálnymi vybratiami a trikolórou zdobiacou opierku hlavy. Čalúnenie tvorí kombinácia kože a Alcantary doplnená červeným prešívaním. Platí to aj pre volant s tučným vencom a zvýraznenou centrálnou polohou či palubnú dosku nesúcu podpis CS.

Úpravy ušetrili nejaké kilogramy, no presnú celkovú úsporu nepoznáme.
Úpravy ušetrili nejaké kilogramy, no presnú celkovú úsporu nepoznáme.
Zdroj: BMW

Kým pôvodná em-dvojka štartovala s civilnejším radovým šesťvalcom N55 dopovaným jedným slimákom, evolúcia Competition už dostala plnotučnú twin-turbo verziu S55 zo súrodencov M3/M4. Oproti nim však bola pohonná jednotka naladená menej ostro. V prípade vyhotovenia CS to neplatí, silou sa svojím väčším bratom vyrovná.

Pod kapotou kompaktného kupé pracuje motor dosahujúci výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment 550 Nm. Pôvodne sa šuškalo o výhradnom použití dvojspojkovej prevodovky, no nakoniec ponúka tento model aj manuál. S ním zrýchli na stovku za 4,2 sekundy. V prípade ústrojenstva DCT je vozidlo rýchlejšie, stačia mu na to rovné štyri. Maximálna rýchlosť je štandardne nastavená na 280 km/h.

Motor má v tejto verzii rovnaké parametre ako pri modeloch M3/M4.
Motor má v tejto verzii rovnaké parametre ako pri modeloch M3/M4.
Zdroj: BMW

Jedno dôležité číslo zatiaľ v skladačke chýba. Nateraz nepoznáme slovenskú cenu novinky, no podľa informácií z Nemecka bude poriadne mastná. Na domácom trhu má toto vozidlo stáť od 95-tisíc eur. To výrazne viac než je suma požadovaná za variant M2 Competition, ktorý sa u nás predáva od 64 650 eur. A dané číslo preskakuje aj väčšie BMW M4 Coupé.

Je pravdepodobné, že na Sloensku bude situácia podobná. Očakávame čiastku v blízkosti 90-tisícovej hranice. Mníchov hovorí o limitovanej výrobe, konkrétny počet exemplárov ale nepovedal. Obmedzenie môže mať preto skôr časový charakter. Kariéra aktuálnej em-dvojky sa totiž pomaly chýli ku koncu, na budúci rok by mala prísť ďalšia generácia.

Video

Diskusia