BMW M8 Competition Gran Coupé.

Novinky BMW predstavilo model M8 Gran Coupé: Dynamický sedan spája luxus a náturu športovca

Foto: BMW

10.10. 15:16 Štvordverový osemvalcový Bavor nie je v disciplíne 0-100 km/h o nič pomalší než kupé a nechýba mu ani mód 2WD meniaci ho na driftérsku beštiu.

V júni rozšírilo rodinu bavorskej osmičky niekoľko verzií. Začiatkom mesiaca debutoval vrcholný variant M8, ktorý prišiel s dvomi typmi karosérie i vyšľachtenými odrodami Competition. O dva týždne neskôr mal premiéru štvordverový exemplár Gran Coupé. Ten dostal špičku menom M850i, ktorá však bola na vrchole len dočasne.

Príchod ďalšieho člena rodiny bol viac-menej len otázkou času, BMW ho totiž naznačilo konceptom už na vlaňajšom ženevskom autosalóne. Teraz predstavilo sériový model. Oproti štúdii síce vyzerá umiernenejšie, ale agresivita mu ani náhodou nechýba. Tak ako pri dvojdverových modeloch sa Mníchov aj tu zameral najmä na variant s prívlastkom Competition.

Tento štvordverový model zostrelí stovku len za 3,2 sekundy.
Tento štvordverový model zostrelí stovku len za 3,2 sekundy.
Zdroj: BMW

Svojim exteriérovým dizajnom novinka neprekvapuje. Elegantný kupé-sedan má rovnaký bodykit ako kupé či kabriolet, čo zahŕňa ostro tvarovaný predný nárazník, výrazné odvetrávanie blatníkov i kvarteto výfukových komínov lemujúcich difúzor. Vzadu nechýba ani spojler na nápadne aerodynamicky tvarovanom veku batožinového priestoru.

Neodmysliteľnou súčasťou balíka sú špecifické lamely v maske chladiča, označenia či spätné zrkadlá, ktorých kryty sú na želanie vyrobené z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. Tento materiál môže tvoriť aj viaceré ďalšie dielce. Nechýba medzi nimi strecha, ktorá jemne znižuje hmotnosť i pozíciu ťažiska. Podľa oficiálnych údajov váži vozidlo štandardne v pohotovostnom stave bez vodiča 1 980 kilogramov.

Osemvalec aj tu dosahuje maximálny výkon 600 alebo 625 koní.
Osemvalec aj tu dosahuje maximálny výkon 600 alebo 625 koní.
Zdroj: BMW

Dynamický sedan má teda oproti kupé 95 kg navyše. Nie je to zanedbateľný rozdiel, no vďaka sile dvakrát prepĺňaného osemvalca s objemom 4,4 litra a inteligentnému pohonu všetkých kolies s aktívnym zadným diferenciálom sa to na základných parametroch neprejavilo. Štandardná verzia dosahujúca výkon 441 kW (600 k) a krútiaci moment 750 Nm zrýchli na stovku za 3,3 sekundy. V prípade odrody Competition trvá rovnaká disciplína o desatinu menej, aj vďaka maximu na úrovni 460 kW (625 k).

Na údaji 0-200 km/h už kilá cítiť, rozdiel na túto métu sú štyri desatiny sekundy. Maximálna rýchlosť je ale opäť známou piesňou. Štandardne je limitom 250 km/h, pričom tento vrchol možno posunúť až na 305 km/h. Bavorské svaly sériovo brzdia pomocou oceľových kotúčov. Na želanie sa dá BMW M8 Gran Coupé vybaviť karbónovo-keramickým ústrojenstvom, ktoré prezrádzajú zlaté strmene v 20-palcových diskoch kolies.

Oproti klasickému kupé je tento variant o takmer metrák ťažší.
Oproti klasickému kupé je tento variant o takmer metrák ťažší.
Zdroj: BMW

Okrem silnejších bŕzd má vrcholný model štvordverového auta aj výrazne prepracovaný podvozok. Nešlo len o použitie inak nastavených adaptívnych tlmičov či strmšieho riadenia, Mníchov vymenil viaceré komponenty náprav, pridal niekoľko výstuží a použil tuhšie stabilizátory. Benevolentnejšie naladené elektronické systémy završujú rozsiahly zoznam úprav. Nechýba ani mód pohonu 2WD, ktorý odpája prednú os. Z limuzíny sa tak môže stať driftérska beštia.

Nefalšovanú náturu športovca spája novinka s luxusom. V kožou obsypanom interiéri špičkového Gran Coupé sa nachádzajú anatomické predné sedadlá s podsvieteným logom M8 adetailov potvrdzujúcich príslušnosť k rodine BMW M je viac. Špecifické sú viaceré ovládače i rozhrania multimediálneho systému, pričom ponuka vybavenia spĺňa najmodernejšie štandardy.

Interiéru nechýbajú športové detaily, no hlavnú rolu v ňom zohráva luxus.
Interiéru nechýbajú športové detaily, no hlavnú rolu v ňom zohráva luxus.
Zdroj: BMW

Nemecká automobilka plánuje osemvalcový sedan naostro uviesť do obchodov začiatkom budúceho roka. Už teraz zverejnila jeho ceny, no prekvapujúco len pre variant Competition. Zaň si na domácom trhu chce pýtať najmenej 165 000 eur. Bežná verzia by mohla byť o nejakých 8-tisíc lacnejšie a podliezť konkurentov ako štvordverový Mercedes-AMG GT 63 S či Porsche Panamera Turbo.

Video

Diskusia