Skratku AMG možno len ťažko vysloviť bez toho, aby vám okamžite nezbehli myšlienky na značku s trojcípou hviezdou, a to z dobrého dôvodu. Spoločnosť AMG bola založená v roku 1967, z z toho viac ako 30 rokov upravovali autá Mercedesu. No ešte predtým, ako AMG kúpili Nemci, išlo o nezávislú spoločnosť, ktorá mohla voľne spolupracovať aj s inými značkami.
Výnimočným potomkom jedného z takýchto partnerstiev je aj vzácne Mitsubishi Galant AMG Type 1 z roku 1990. Ide o 1 z približne 500 vyrobených kusov a svoj domov našiel v Hong Kongu, z čoho si asi viete logicky odvodiť, že boli vyrobené pre japonský trh. V štýle AMG by teda mohla byť pod kapotou nejaká brutálna V8, ale Galant poháňa atmosférický štvorvalec, ktorý prenáša silu na predné kolesá vďaka 5-stupňovej manuálnej prevodovke.
Dvojliter s továrenských označením 4G63 využíva piesty s vysokou kompersiou, ostrejšie vačkové hriadele, titánové pružiny ventilov, nový sací a výfukový systém aj ECU, ktoré spolu produkujú 170 konských síl a krútiaci moment 191 Nm. Aj keď tieto čísla pre nás dnes možno neznejú bohvieako dramaticky, na deväťdesiate roky je to celkom slušný pomer.
Pripomeňme si, že Mercedes 190E natlačil s 2,5-litrovým blokom niečo cez 200 koní, takže tak to v tej dobe chodilo. Galant možno nie je taký fešák ako 190E, ale v tomto kovovo-sivom odtieni vyzerá patrične nabrúsene. Takmer všade sa nachádzajú odznaky AMG a štítky „Tuned by AMG“, ktoré dávajú najavo, že toto nie je obyčajné Mitsubishi.
Ak by ste mali náhodou záujem, tento kúsok sa zhodou okolností nachádza v aukčnej dražbe spoločnosti Collecting Cars. Je pravda, že toto nemusí byť najrýchlejšie alebo najhlučnejšie auto, ktoré nosí skratku AGM, ale možno by mohlo vzbudiť väčší záujem ako ktorýkoľvek iný model.