Začalo sa to pretekmi Paríž-Berlín v roku 1901. V desaťčlennom štartovom poli triedy motoriek a motorových trojkoliek svojím výkonom s modelom Slavia B zaujal aj mechanik Narcis Podsedníček. Pretekárske stroje z Mladej Boleslavi začali mať dobrý zvuk.
A práve pri príležitosti tohtoročného jubilea 120 rokov úspechov značky Škoda na poli motoršportu nás všetkých automobilka pozvala na netradičnú ochutnávku: vypočujte si, ako znejú jednotlivé ikony českého motoristického športu. Chýbať nebude ani závan budúcnosti v podobe elektrického súťažného špeciálu.
Škoda 1100 OHC
Červený krásavec sa vyrábal v rokoch 1957 až 1960, avšak svetlo sveta uzreli len dva kusy typu spider a dve vozidlá kupé. Spider mal sklolaminátovú karosériu, kupé hliníkovú. Motor bol odvodený z modelu Škoda 440, ale dostal dva karburátory značiek Jikov a Weber navyše, no a okrem toho dostal i hliníkovú hlavu motora a rozvod ventilov DOHC. Štvorvalec s objemom 1 089 cm3 ponúkal výkon 70 kilowattov a 3,9 metra dlhé vozidlo s ním uháňalo až 190-kilometrovou rýchlosťou.