Už prvá generácia Toyoty Corolla, ktorú predstavili v roku 1966, sa stala predajným úspechom, keďže sa z nej predalo viac než milión kusov. Dnes tu máme už dvanástu generáciu, a to nepočítame dve generácie kompaktného hatchbacku s názvom Auris, ktorým chcel japonský výrobca neprezieravo nahradiť slávne meno. Už vtedy sme písali, že to je, ako keby VW premenoval Golf na Tenis...
Nič to za to, súčasnú Corollu poznáme od roku 2019 a teraz prichádza aj na náš trh jej mierny facelift. Je skutočne mierny, v zásade ho spoznáte len podľa novej vnútornej grafiky predných aj zadných svetlometov s LED technológiou, ako aj malých zmien na prednom a zadnom nárazníku.
Treba však úprimne povedať, že dizajn súčasnej Corolly bol už od začiatku natoľko vydarený, že akékoľvek väčšie zásahy doň by boli iba na škodu veci. Pribudli však tri nové metalické farby – modrá Juniper (na hatchbacku), sivá a modrosivá Midnight Teal (na sedane). V ponuke je aj dizajnérska verzia Corolla GR Sport, ktorú spoznáte podľa športovej masky chladiča, špeciálneho dizajnu kolies a náznaku zadného difúzora.
V interiéri sa toho už napohľad zmenilo viac. Ako prvé zaujmú dve rôzne farebné naladenia – pre všetky tri karosárske verzie je to tmavé Dark Harmony a špeciálne pre sedan svetlé Light Harmony. Po nasadnutí za volant si isto všimnete novú digitálnu prístrojovú dosku vytvorenú displejom s uhlopriečkou 12,3 palca.
Zvýšila sa aj aktívna bezpečnosť pomocou systému T-Mate: kombinácie najnovšej generácie systému Toyota Safety Sense s novými a vylepšenými funkciami. O nových motorizáciách sa dočítate v rámci každej karosárskej verzie zvlášť.
Spomeňme ešte ceny: najlacnejšiu Corollu Hatchback 1,8 hybrid kúpite za 24 690 eur, kombi TS 1,8 Hybrid od 26 690 eur a najlacnejšie vychádza sedan (od 20 390 eur). Ten však v základe poháňa benzínový motor 1,5 Dynamic Force bez hybridnej pomoci s manuálom.
Pokračovanie článku nájdete na ďalšej strane