Malá nemecká automobilka Wiesmann ohlásila uvedenie nového modelu.

Novinky Wiesmann sa vracia: Odhalí retro športiak s génmi BMW už vo Frankfurte?

Foto: Wiesmann

30.8. 10:11 Novinka sa bude držať dizajnového jazyka predchodcov, pod jej kapotou by sa mohla objaviť najnovšia evolúcia 4,4-litrového biturbo osemvalca.

Na nemeckom území sa nachádza viacero svetoznámych automobiliek, ale tiež niekoľko menších výrobcov. Do druhej kategórie spadal svojho času aj Wiesmann. Autá nesúce logo jašteričky vynikali dizajnom inšpirovaným minulosťou, ale tiež použitím množstva bavorskej techniky. Ich produkcia sa však začiatkom tejto dekády skončila a nasledovalo vyhlásenie bankrotu.

Počas ostatných dvoch rokoch sa začalo šuškať o opätovnom spustení závodu v meste Dülmen. Wiesmann sa teraz oficiálne vracia, spoločnosť vydala avízo na kompletne nový model. Odhalí ho už o dva týždne vo Frankfurte? Načasovanie tomu síce nasvedčuje, ale na stránke výstavy aktuálne toto meno nenájdete. Ako pravdepodobnejší tak vyzerá neskorší debut.

Malá nemecká automobilka Wiesmann ohlásila uvedenie nového modelu.
Malá nemecká automobilka Wiesmann ohlásila uvedenie nového modelu.
Zdroj: Wiesmann

Okrem faktu, že novinka bola postavená od podlahy, o nej zatiaľ nevieme nič konkrétne. Jej karosériu zahaľuje na publikovanej fotke plachta. Napriek tomu je celkom evidentné, že svoj dizajnový jazyk neplánuje nemecký výrobca meniť. Opäť teda pôjde o retro športiak s dlhou prednou kapotou. Takmer istotne príde s génmi BMW, rovnako ako jeho predchodcovia.

Pohonná jednotka je nateraz predmetom špekulácií, no pravdepodobne to bude 4,4-litrový dvakrát prepĺňaný osemvalec používaný už v minulosti. Najnovšia evolúcia tohto motora dosahuje pod kapotou áut z Mníchova výkon 390 kW (530 k) v prípade verzie N63B44T3 a jej „eMkový“ variant S63B44T4 produkuje 441 kW (600 k) alebo až 460 kW (625 k) v prípade exemplárov s balíkom Competition.

Novinka nesúca podpis Wiesmann by teda mohla mať pod kapotou poriadnu nálož. A bezpochyby bude poriadne rýchla, keďže hmotnosťou Bavorov iste podlezie. Zatiaľ najrýchlejší model tejto značky GT MF5 vážil 1 405 kilogramov. A to ho pritom poháňalo ešte objemnejšie srdce, šlo o päťlitrový atmosférický agregát V10 naladený na pekných 408 kW (555 k).

Diskusia  ()

Video

Diskusia