Hyundai i10.

Novinky Hyundai odhalil tretiu generáciu drobca i10: Má atraktívnu tvár a dva benzínové motory

Foto: Hyundai

4.9. 7:27 Malý juhokórejský hatchback dizajnovo nadväzuje na predchodcu, no aj vďaka úprave proporcií pôsobí dynamickejšie. Okrem toho disponuje väčším batožinovým priestorom i širšou ponukou vybavenia.

Začiatkom júla zverejnil Hyundai upútavku na bližšie nešpecifikované vozidlo, z ktorého sa pred mesiacom zverejnením náčrtov vykľul jeho najmenší produkt. Po podobne dlhej pauze ho teraz výrobca oficiálne odhalil. Tretiu generáciu drobca i10 ukáže naživo vo Frankfurte, do predaja ho uvedie niekedy na prelome rokov 2019 a 2020. Čo môžu zákazníci čakať?

Hyundai i10 prešiel výraznou dizajnovou premenou najmä v prednej časti.
Hyundai i10 prešiel výraznou dizajnovou premenou najmä v prednej časti.
Zdroj: Hyundai

Kórejský hatchback má v prvom rade atraktívnu tvár. Dizajnovo síce nadväzuje na predchodcu, no v porovnaní s ním vyzerá o poznanie dynamickejšie. Hlavnú rolu v tom zohrávajú línie na kapote a zamračené svetlomety. Vozidlo dostalo typicky tvarovanú masku chladiča, ktorej súčasťou sú okrúhle LED moduly na denné svietenie. Susedí s ňou ostro tvarovaný nárazník.

V bočnej časti sa objavili výraznejšie oblúky blatníkov, ktoré môžu vypĺňať disky s priemerom do 16 palcov. Vzadu upúta najmä difúzor pod zadným nárazníkom a riešenie C-stĺpika obsahujúce označenie i10. Na tomto mieste sa môžu stretávať dva rôzne laky, k desiatim základným farbám karosérie totiž Hyundai ponúkne čiernu alebo červenú strechu. Jej kontrastný odtieň nesú aj spätné zrkadlá.

Dvojfarebné kombinácie dnes letia a kórejský výrobca ich preto ponúkne tiež.
Dvojfarebné kombinácie dnes letia a kórejský výrobca ich preto ponúkne tiež.
Zdroj: Hyundai

Pod príťažlivejší vzhľad malého auta sa podpísala tiež jemná úprava jeho proporcií. Strecha klesla o 20 milimetrov, rovnakú hodnotu pribrala karoséria do šírky. Rázvor osí náprav sa natiahol na 2 425 mm. Číselné zmeny neboli dramatické, no mali prospieť veľkosti interiéru dodávaného v štvor- alebo päťmiestnej konfigurácii. Objem batožinového priestoru stúpol na 252 litrov.

Z hľadiska dizajnu nezostal vo vnútri auta kameň na kameni, aj tu sa objavil displej infotainmentu trčiaci z palubnej dosky. Jeho základňa priamo nadväzuje na prístrojový panel. Osempalcový multimediálny systém už poznáme, rovnako ako viaceré ďalšie komponenty. Zaujímavo pôsobia bočné kruhové výduchy ventilácie i vzorované dekoratívne panely na palubovke, centrálnom tuneli a dverách.

Vo vybavení drobca nechýbajú prakticky žiadne dôležité prvky.
Vo vybavení drobca nechýbajú prakticky žiadne dôležité prvky.
Zdroj: Hyundai

Vybavenie auta drží krok s dobou, okrem viacerých bezpečnostných asistentov nechýba navigácia, parkovacia kamera, bezdrôtové nabíjanie smartfónov ani mobilné rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Hyundai Bluelink umožňuje viaceré záležitosti sledovať či ovládať pomocou aplikácii v mobilnom zariadení.

Pod kapotou malého hatchbacku sa objavia dva benzínové motory a napriek dnešným trendom budú atmosférické. Rolu základu dostane trojvalec 1.0 MPi. Vyvinúť má maximálny výkon 49 kW (67 k) a krútiaci moment 96 Nm, kým silnejší model bude poháňať štvorvalcový agregát s objemom 1,2 litra produkujúci parametre 62 kW (84 k) a 118 Nm.

Aj ďalšia generácia typu i10 by mala štartovať hlboko pod úrovňou 10-tisíc eur.
Aj ďalšia generácia typu i10 by mala štartovať hlboko pod úrovňou 10-tisíc eur.
Zdroj: Hyundai

Obe pohonné jednotky sú štandardne spriahnuté s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale ponúknu aj alternatívu v podobe automatu s piatimi stupňami. Ten bude za príplatok. Ceny nateraz kórejský výrobca nešpecifikoval, dozvieme sa ich pravdepodobne až s blížiacim sa štartom tretej generácie na trhu.

Video

Diskusia