Alpina XB7.

Novinky BMW X7 M pravdepodobne nebude: Alpina ponúka náhradu, pod kapotou má 621 koní

Foto: Alpina

22.5. 18:19 Vyladený model nesúci označenie XB7 akceleruje na stovku za 4,2 sekundy a dosiahne rýchlosť 290 km/h. Okrem motora sa úpravca venoval aj mnohým ďalším častiam techniky.

Rodine bavorských SUV nasadil predvlani korunu typ X7, ktorý prišiel do obchodov v dvoch variantoch z línie M Performance. My máme osobnú skúsenosť s naftovou verziou M50d. Tá ponúka naozaj slušnú dynamiku, hoci ani základný variant xDrive30d nie je vôbec pomalý. Momentálne ale prišla na svet doposiaľ najsilnejšia odroda tohto vozidla.

Keďže fabrická špička X7 pravdepodobne nebude, veci sa chytil dvorný tuner automobilky. Alpina ponúka za ňu vlastnú náhradu menom XB7. Vychádza z benzínového variantu M50i, ktorý sériovo produkuje maximálny výkon 390 kW (530 k). Dvakrát prepĺňaný osemvalec dostal takmer stovku žrebcov navyše. BMW má po tuningu pod kapotou 457 kW, čo je v prepočte 621 koní. Krútiaci moment vzrástol na 800 Nm.

Alpina XB7 parametrami konkuruje modelu Mercedes-AMG GLS 63.
Alpina XB7 parametrami konkuruje modelu Mercedes-AMG GLS 63.
Zdroj: Alpina

S týmito svalmi akceleruje mohutné SUV na stovku len za 4,2 sekundy a dosiahne rýchlosť 290 km/h. Na obra vážiaceho približne 2,5 tony ide o šialené hodnoty. Preto boli potrebné poriadne silné brzdy, ktoré dodal špecialista Brembo. Okrem toho sa ľudia zo spoločnosti Alpina venovali aj ďalším častiam techniky. Prepracovaná má byť osemstupňová automatická prevodovka, ale tiež riadenie, pohon všetkých kolies so samosvorným diferenciálom vzadu, geometria náprav a viacero komponentov podvozka.

Oproti zoznamu technických zmien sú tie ostatné relatívne zanedbateľné. Model XB7 sa vyznačuje nadstavcami prahov i nárazníkov, pričom v tom prednom nesmie chýbať podpis Alpina. Vzadu sú zasa štyri okrúhle koncovky výfuku namiesto pôvodného hranatého dua. Okrem modrej farby sú klasikou aj mnoholúčové disky kolies, ktoré môžu mať priemer 20 až 23 palcov. Obligátnymi prvkami sú logá a podpisy tunera či plaketa v bohato vybavenom interiéri.

Vzhľadom na charakter tohto vozidla je celkom jasné, že lacné ani náhodou nebude. Veď už východiskový variant BMW X7 M50i stojí na slovenskom trhu najmenej 112 750 eur. Vyladený model Alpina XB7 je ešte o poznanie drahší, v Nemecku sa má predávať za vyše 155-tisíc. Na cesty príde koncom roka.

Video

Diskusia