BMW X7 M50d

Testy Test špičkového BMW X7 M50d: Má 2,5 tony a 760 Nm, no jazdí so spotrebou malého crossoveru

Celkové hodnotenie
Plusy
  • vysoká miera luxusu
  • komfort spojený s dynamikou
  • vynikajúci pohon
Mínusy
  • detaily v interiéri
Foto: Filip Kadlečík
Plusy
Mínusy

28.4. 15:00 BMW X7 síce vo svojom segmente je nováčikom, pôsobí však dojmom rokmi vyzretého modelu. Konkurenti dostali tvrdého súpera.

01. Exteriér 87%

V nemeckej prémiovej trojke sú dnes veľké SUV povinnou súčasťou modelového portfólia. Farby BMW v tomto segmente donedávna hájili predovšetkým overené typy X5 a X6, rodina športovo-úžitkových vozidiel sa však rozrástla. Na trón zasadla vlajková loď X7, v porovnaní s ktorou vyzerajú spomínané modely ako zástupcovia kompaktného segmentu.

BMW X7 M50d.
BMW X7 M50d.
Zdroj: Filip Kadlečík

Špičkové bavorské SUV má majestátny a elegantný dizajn, no nepôsobí dojmom prerasteného a pomalého vozidla. Práve naopak, v testovanej konfigurácii s M-paketom a 22” diskami kolies vyzerá vyvážene, jednoducho a relatívne štíhlo. Keď sa na neho pozeráte, nemáte pocit, že by to auto malo nadváhu. Ide však o kus poriadneho SUV. Technologickým šperkom exteriéru sú predné reflektory s laserovou technológiou s dosvitom až 600 metrov. Svietia nádherne, no konkurencia zo Stuttgartu je v oblasti techniky reflektorov podľa nás ešte lepšia. Najmä čo sa týka vyrezávania okolitých objektov.

X7 má úctyhodné rozmery, jej dĺžka dosahuje 5151 mm, výška 1 805 mm, šírka rovných 2 000 mm a rázvor 3 105 mm. To sú parametre, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani superluxusná limuzína. Lenže, toto majestátne SUV má pohotovostnú hmotnosť na úrovni 2,5 tony a nepomerne väčší odpor vzduchu. Prejaví sa to na ňom negatívnym spôsobom, alebo sa netreba báť prechodu z radu 7 do sféry pôsobenia X7? Aj na to odpovedá tento test.

Video

Diskusia