BMW X7 xDrive30d.

Testy Test BMW X7 xDrive30d: Keď hrá rolu základu výborný motor, postačí aj obriemu bavorskému SUV

Foto: Marek Pokrývka

22.5. 16:00 KRÁTKY TEST – Najlacnejšia verzia iks-sedmičky dynamikou neohúri, ale ani nesklame. V jej prospech pritom hovorí priaznivá spotreba i kúpna cena.

Pod vlajkou mnohých značiek v ostatných rokoch bujnela ponuka športovo-úžitkových vozidiel a BMW nie je žiadna výnimka. Nemecký výrobca aktuálne disponuje produktmi línie X nesúcimi čísla 1 až 7. Hierarchicky najvyšší člen rodiny je služobne najmladší, jeho svetový debut sa odohral na jeseň roka 2018. Na naše cesty sa typ X7 dostal vlani.

S mohutným sedemmiestnym Bavorom sme sa už v redakcii zoznámili, testu sme podrobili špičkový model M50d. Nedávno sme mali k dispozícii ďalší exemplár. Opäť šlo o naftu, no tentokrát s prívlastkom xDrive30d. Tento variant tvorí základ cenníka. No keďže stále hovoríme o najluxusnejšom SUV z mníchovskej dielne, o príliš slabom motore ani chudobnom vybavení nemôže byť reč.

Pod sukňu sme sa tentokrát pozreli najlacnejšej verzii typu X7.
Pod sukňu sme sa tentokrát pozreli najlacnejšej verzii typu X7.
Zdroj: Marek Pokrývka

Druhá skúšaná iks-sedmička síce nepatrila k šarži M Performance, ale bola vybavená športovo štylizovaným balíkom. Jeho súčasťou boli frajerské 22-palcové kolesá. Počas nášho testu bolo vozidlo ešte obuté na zimných dvadsiatkach, ani tie však nie sú napriek mohutnej karosérii príliš malé. Pneumatiky s vyššou bočnicou navyše prospievajú komfortu.

Pohodlie kraľovalo aj na palube bavorského korábu, ktorý zvládne odviezť sedem dospelých ľudí. Aj celkom vzadu pritom ponúka dostatok miesta pre dospelého. A tiež relatívne slušný komfort, vrátane vyhrievania sedadla či vlastného strešného okna. To už sme ale videli v minulosti.

Vybavenie nebolo v tomto prípade úplne plné, ale ani chudobné.
Vybavenie nebolo v tomto prípade úplne plné, ale ani chudobné.
Zdroj: Marek Pokrývka

Oproti predtým skúšanému modelu sa tu zmenil prostredný rad. Dve samostatné kreslá s lakťovými opierkami nahradila lavica pre troch, ktorá neponúka toľko komfortu. No vďaka veľkej šírke auta sa ňu traja ľudia aj celkom dobre zmestia. Pred sebou v tomto prípade nemali displeje na chrbtoch predných sedadiel, s lacnejším motorom prišlo aj menej bohaté vybavenie. No stále bolo viac než slušné.

Interiéru ako takému nemôžeme takmer nič vyčítať. Len zopakujeme dojmy z minulého testu: lakovaných plôch by tu podľa nás mohlo byť menej a pri manipulácii s elektrickými sedadlami treba mať občas trpezlivosť. Ešte by sme vypichli plató pôsobiace na auto tohto segmentu trochu lacno. No všetko ostatné zodpovedá statusu typu X7 i príslušnosti k prémiovej značke, čo v preklade znamená špičkové materiály i dielenské spracovanie a plejádu najmodernejších technológií.

Video

Diskusia