Hovoriť o Avantoch z Audi znamená hovoriť o ich najznámejších modeloch: Audi A6 Avant e-tron nie je výnimkou, pretože použitá architektúra (Premium Electric Platform - PPE) je navrhnutá nielen špeciálne pre elektrické vozidlá, ale aj pre tých vodičov, ktorí potrebujú pre svojich pasažierov veľa miesta. A takisto aj pre náklad v batožinovom priestore.

Audi A6 Avant e-tron concept.
Zdroj: Audi

Práve pre nich má Audi odpoveď v podobe rozmerov - 4,96 metra na dĺžku, 1,96 metra na šírku a 1,44 metra na výšku: rovnaké čísla ako aktuálne modely v radoch Audi A6 a Audi A7. Za týmito číslami sa skrýva konzistentný vývoj formálneho jazyka značky s jemnými líniami, ktoré spájajú vypuklé povrchy celej karosérie. Dizajn tohto auta je rozpoznateľný aj vďaka charakteristickým prvkom, ako je maska ​​chladiča Audi Singleframe, kde sa ploché rámčeky svetlometov rozširujú a zvýrazňujú horizontálnosť karosérie.

Predné svetlomety vyzerajú ploché a štíhle, pretože splývajú s líniou auta. Majú digitálne technológie Matrix LED aj digitálne OLED a ukrývajú prekvapenie - slúžia ako projektory (keď je auto zaparkované pred stenou, pasažieri sa môžu zabaviť napríklad videohrou). Zadné zhluky svetiel vykresľujú súvislý pás svetla s trojrozmernou architektúrou, pomocou ktorej môžu vytvárať aj svetelné podpisy. Optika je spojená osvetleným pásom, čo je tiež jeden z detailov, ktoré elektrický Avant označujú ako vozidlo s podpisom štyroch prstencov a rodiny e-tron.

Audi A6 Avant e-tron concept.
Zdroj: Audi

Jeho siluetu rovnako formujú veľmi plynulé línie pri hľadaní maximálnej aerodynamiky. V skutočnosti bude jeho aerodynamický koeficient 0,24, podobne ako u najradikálnejších superšportov. V profile Audi A6 Avant e-tron concept sa pozornosť sústreďuje na podbehy kolies, ktoré zvýrazňujú šírku karosérie a zároveň sa prirodzene integrujú: pod nimi sa objavujú 22-palcové kolesá. V spodnej časti je tiež čierna vložka, ktorá ohraničuje polohu batérie.

Audi A6 Avant e-tron concept poháňajú dva elektromotory, ktoré spolu vyvinú výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 800 Nm. Má vzduchové odpruženie a adaptívne tlmenie, predné kolesá sú s podvozkom spojené prostredníctvom päťprvkového zavesenia optimalizovaného špeciálne pre elektromobily s viacprvkovou zadnou nápravou. Aby sa tento motor mohol poháňať sám, potrebuje energiu, a tú má na starosti 100 kWh batéria umiestnená medzi dvoma nápravami v relatívne plochej polohe.

Audi A6 Avant e-tron concept.
Zdroj: Audi

Táto kapacita sľubuje až 700 kilometrov autonómie v závislosti od zvoleného pohonného systému a výkonu. Rovnako ako Audi e-tron GT, aj tento elektromobil dostane 800-voltovú technológiu, ktorá umožňuje nabíjanie až 270 kW: pri tejto úrovni uloženie energie na prejdenie viac ako 300 kilometrov iba 10 minút a prechod z 5 na 80 % svojej kapacity trvá 25 minút.