Q4 e-tron má perfektné predpoklady na to, aby priviedol Audi do hlavného prúdu elektromobilov s obrovským nadaním, ktoré naplní potreby väčšiny rodín. Rovnako ako jeho drahší súrodenci e-tron a e-tron GT, aj Q4 e-tron si stále zakladá na vysokej úrovni luxusu a kultivovanosti, ale zároveň je praktickejší na každodenné rodinné využívanie.

Audi Q4 50 e-tron quattro.
Zdroj: Audi

Elektrické SUV Audi využíva architektúru, ktorá nachádza uplatnenie aj v modeloch Volkswagen ID.3 a ID.4, Škoda Enyaq či Cupra Born, čo pomáha znížiť cenu na znesiteľnú úroveň.

Ako prvé si na cestách v Q4 e-trone všimnete, aký je rafinovaný a pohodlný. Komfort je dlhodobo silná stránka Audi a dôraz je naň kladený aj pri elektromobiloch. Do kabíny preniká len nepatrný hluk okolia a napriek štedrým rozmerom sa s Q4 jazdí ľahko. Treba však povedať, že síce Q4 dobre absorbuje nerovné vozovky a mierne priečne nerovnosti, ale na väčších jamách a kanáloch je pruženie hlučné, a to práve pre absenciu zvuku motora. Prílišná tichosť prevádzky zdôrazňuje zvuky od kolies.

Audi Q4 50 e-tron quattro.
Zdroj: Audi

Na druhú stranu je e-tron stabilný pri diaľničných rýchlostiach a mimo diaľnice v ostrých zákrutách mu na sebaistote pridáva nízke ťažisko, pohon všetkých kolies a široký postoj. Prepnutie do dynamického režimu priostruje reakciu na plyn, no v e-aute dáva zmysel skôr jazda v komfortnom režime, ktorý je vhodnejší na každodenné používanie.

Pádla pod volantom umožňujú vodičovi ovládať intenzitu rekuperácie, čo pomáha maximalizovať celkový dojazd. Ja som sa však takmer výsostne spoliehal na inteligentnú adaptívnu rekuperáciu, ktorá do istej miery myslí za vodiča.

Audi Q4 50 e-tron quattro.
Zdroj: Audi

Q4 e-tron neustále sleduje okolitú premávku a na základe vstupných dát z radarov či navigácie automaticky nastavuje vhodnú úroveň rekuperácie. Auto sa dokáže nabíjať na rýchlonabíjačke s jednosmerným prúdom až výkonom 125 kW (z 5 na 80 percent za 38 minút), palubná nabíjačka má výkon 11 kW. Keď som jazdil len v meste a na okreskách, dokázal som spotrebu stlačiť na 17,7 kWh/100 km, čo teoreticky predstavuje dojazd 435 km. Pri potrebe ísť po diaľnici mimo mesta rýchlejším tempom sa dojazd skrátil približne na 289 km.