ikona

Zaujímavosti Upravené BMW 750d: 860 Nm a 460 koní

Foto: G-Power

1.8. 2017 15:00 Na vrchole dieselových verzií radu 7 stojí v BMW aktuálne motorizácia s označením 50d. Tú si teraz do parády zobrala firma G-Power a limuzíne naordinovala poriadny doping. Luxusná loď teraz na stovku vystrelí za 4,3 sekundy.

BMW 750d je vrcholným naftovým dielom bavorskej automobilky. Nedávno sme mali šancu spoznať jej luxus i dynamické vlastnosti na vlastnej koži. Vznetový radový šesťvalec je v prípade prémiovej vlajkovej lode dopovaný štyrmi turbami. Vďaka nim dokáže z trojlitrového zdvihovému objemu vytlačiť úctyhodných 294 kW (400 k).

Decentný vzhľad príliš veľa neprezrádza - pod mohutnou prednou kapotou sa však skrýva agregát pripravený rozpútať peklo
Decentný vzhľad príliš veľa neprezrádza - pod mohutnou prednou kapotou sa však skrýva agregát pripravený rozpútať peklo
Zdroj: G-Power

Mamutí je však najmä krútiaci moment. Už pri tisíc otáčkach toto auto na všetky štyri kolesá posiela 450 Nm, vrcholná hodnota siaha až na hranicu 760 Nm. O prenos brutálnej sily sa stará osemstupňový automat. Dychberúce parametre automobilu, ktorý môže bez väčšej snahy klienta stáť viac než 150 000 eur, však zjavne nestačia všetkým.

Firma G-Power sa totiž do bavorskej sedmičky poriadne zakúsla a výkon pohonnej jednotky dokázala vyhnať do nečakaných výšin. Z trojlitra sa jej podarilo vyžmýkať 338 kW (460 k) a 860 Nm. Na to všetko stačila úprava riadiacej jednotky, bežnú v G-Power vymenili za vlastnú s označením D-Tronic 5.

Vďaka “drobnému” zásahu sa teraz dieselová limuzína môže v zrýchlení smelo porovnávať aj s BMW M3 v konfigurácii s manuálnou prevodovkou. Na stovku vás totiž radový šesťvalec katapultuje za 4,3 sekundy. Od bežnej 750d tento upravený hltač kilometrov rozlíšite vďaka unikátnym 21” diskom kolies. Decentná úprava je všetko, čo toto auto potrebuje - vďaka nej si sedmička zachovala svoj elegantný vzhľad.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia