Rýchly pohľad na kokpity a volanty rôznych modelových radov objasňuje technickú transformáciu, ktorou v posledných desaťročiach prešlo takzvané rozhranie človek-stroj (HMI, Human-Machine Interface) v nákladných automobiloch značky Mercedes-Benz. Zrejmý je cieľ neustáleho vylepšovania ergonómie, komfortu ovládania a prepojenia vo vozidle i mimo neho.

Lakovaná plechová palubná doska, veľký a krehký bakelitový volant, rôzne navrhnuté prepínače a nesmieme zabudnúť na popolník! Tak vyzerali pred viac ako 60 rokmi prvé kokpity ťažkých nákladných vozidiel s krátkou kapotou motora z dielne Mercedes-Benz. Vyrábali sa od roku 1958 až do 90. rokov a dodnes sa vďaka svojej robustnosti považujú za legendy.

Mercedes-Benz 1924.
Mercedes-Benz 1924.
Zdroj: Mercedes-Benz

Na tejto fotke vidíte kokpit vozidla Mercedes-Benz 1924 z roku 1972. Z tohto pracoviska vodič pozoroval prácu legendárneho nezničiteľného motora Afrika OM 355, ktorý bol umiestnený pod krátkou kapotou.