Mercedes-Benz predstavuje na jeseň v roku 1985 na medzinárodnej výstave automobilov (IAA) vo Frankfurte automaticky pripájaný náhon na všetky kolesá 4Matic. Táto novinka sa dostáva do centra pozornosti a dopĺňa ju menej nápadný, ale zato nemenej dôležitý automatický zverný diferenciál (ASD). Ďalšou novinkou spred 35 rokov je debut regulácie preklzu hnacích kolies (ASR). Jednoznačné posolstvo troch inovácií bolo: v kritických situáciách nie je vodič odkázaný sám na seba, ale jeho vozidlo ho podporuje.

Asistenčné systémy Mercedes-Benz.
Asistenčné systémy Mercedes-Benz.
Zdroj: Mercedes-Benz.

V tlačovej informácii Mercedes-Benz týkajúcej sa IAA z roku 1985 sa uvádza: „Najmodernejšia automobilová technika a hydraulika v kombinácii s inteligentnou elektronikou ukazujú perspektívy v oblasti systémov náhonov, ktoré významným spôsobom prekračujú možnosti dovtedy zvyčajných pomocných prostriedkov na zvýšenie trakcie. Automatický zverný diferenciál (ASD), regulácia preklzávania hnacích kolies (ASR) a Mercedes-Benz 4Matic sú výsledkom a obsahom koncepcie jazdnej dynamiky Mercedes-Benz, ktorá určuje nové štandardy vo vzťahu medzi človekom a vozidlom.“ ASD, ASR a 4Matic sa pripájajú k dlhej tradícii elektronických asistenčných systémov z dielne Mercedes-Benz, ktorej história sa začína písať v roku 1978 sériovým vyhotovením protiblokovacieho systému (ABS) a ku ktorej dodnes pribúdajú stále nové komponenty.