Kia XCeed 1.6 T-GDI Platinum.

Testy Test Kia XCeed 1.6 T-GDI: Modelovej rodine zo Žiliny kraľuje crossover, v čom vyniká?

Celkové hodnotenie
Plusy
  • príťažlivý dizajn
  • slušná svetlá výška
  • pohodlnejší podvozok
Mínusy
  • vyššia spotreba paliva
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

11.12. 2019 10:30 Štvrtý variant populárneho vozidla nižšej strednej triedy prináša digitálny prístrojový panel, lepší infotainment s väčším displejom či podvozok disponujúci tlmičmi s hydraulickými dorazmi. Preverili sme ho so špičkovým motorom.

01. Exteriér 93%

Preferencie európskych motoristov prešli počas ostatnej dekády veľkými zmenami. Ignorovať to nemôže ani na Slovensku montovaný kompakt Ceed, ktorý má určenie pre starý kontinent zakódované už vo svojom názve. Prvou úpravou bolo pri ňom nahradenie neveľmi obľúbeného trojdverového hatchbacku štýlovým kombíkom označovaným aj anglickým termínom shooting brake. Tým sa ale nič neskončilo, nakoľko modelový rad rozšíril počas tohto roka aj crossover.

Nejde len o plasty a vyšší postoj, XCeed má odlišnú takmer celú karosériu.
Nejde len o plasty a vyšší postoj, XCeed má odlišnú takmer celú karosériu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Štvrtý člen rodiny pokrstený navyše písmenom X nevznikol podľa zaužívaného receptu. Má síce väčšiu svetlú výšku a plastové ochranné brnenie, ale od hatchbacku sa okrem toho odlišuje celou karosériou. Z exteriérových plechov sú rovnaké iba predné dvere. Oproti východiskovému variantu je kórejská novinka dlhšia, s údajom 4 395 milimetrov je na polceste k SUV Sportage vyrábanému tiež v Žiline. V porovnaní s ním je však užšia (1 826 mm) a najmä výrazne nižšia (1 495 mm).

Dizajnéri sa vozidlu snažili vyčarovať strešnú líniu evokujúcu kupé, aj keď reálne strecha dozadu výrazne nepadá. Jej klesania je skôr optickou ilúziou. Zadná časť typu XCeed je naoko dynamicky skosená, pričom obsahuje veľký strešný spojler a červené LED svetlá s ukrytými smerovkami. Zadok je podľa nás ešte viac sexy než na variante Proceed. Jediným tŕňom v našich očiach bolo použitie falošných výfukových koncoviek, tie reálne ústia viditeľne pod nimi. Aspoň že na oboch stranách....

Falošné koncovky výfuku si mohla Kia aspoň pri verzii 1.6 T-GDI odpustiť.
Falošné koncovky výfuku si mohla Kia aspoň pri verzii 1.6 T-GDI odpustiť.
Zdroj: Marek Pokrývka

Kia dala svojskú identitu aj prednej časti auta. Hlavné diódové moduly sú napríklad rovnaké, no ďalšie časti svetlometov sú odlišné. Rovnako sa zmenil nárazník či maska chladiča. Tá mala v našom prípade matný sivý povrch, ktorý niesli aj ďalšie detaily. Bodykit ale obsahoval aj početné strieborné prvky. Ak si k tomu prirátame pekné 18-palcové kolesá, tmavé plasty a výraznú oranžovú farbu, výsledkom je naozaj štýlový crossover. Počas testu sme s nim budili zaslúženú pozornosť.

Video

Diskusia