TESTY Test | DS 3 Crossback E-Tense: Známa technika v balení ponúkajúcom svojský štýl a viac komfortu

03. Pohon 85%

DS 3 Crossback využíva platformu EMP1, ktorú má už dlhší čas aktuálny Opel Corsa a Peugeot 208. Taktiež na nej stoja nástupcovia modelov Mokka a 2008. Všetci súrodenci ponúkajú benzínové, naftové i elektrické verzie a zástupca prémiovej vetvy koncernu PSA nie je výnimka. Batériou poháňaný variant označuje prívlastkom E-Tense.

Tento pohonný reťazec už má viacero modelov koncernu PSA.
Tento pohonný reťazec už má viacero modelov koncernu PSA.
Zdroj: Marek Pokrývka

Za týmto menom sa skrýva dobre známa technika. Teda predná náprava osadená elektromotorom s maximálnym výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm, ktorú poháňa batérie s hrubou kapacitou 50 kWh. Relatívne nedávno sme tento reťazec testovali pod kapotou hatchbacku Corsa-e. SUV je však ťažšie, čo sa prejavilo na dynamike.

Podľa papiera zvláda dé-es-trojka zrýchlenie 0-100 km/h za 9,1 sekundy. Oproti nemeckému bratovi je teda o sekundu pomalšia, v praxi tak však nepôsobí. Nátura elektrického pohonu dáva vozidlu pocitovo príjemnú svižnosť. Najmä v mestských tempách a športovom režime, kedy využíva plných 136 koní a vie vďaka tomu zareagovať veľmi rýchlo.

Čo urobila vyššia stavba a hmotnosť so spotrebou už preverenej techniky? Na vidieku len málo, pri jazde okresnými cestami sme s výsledkom 15,9 kWh/100 km zaznamenali rozdiel len dvoch desatín. Horšie to bolo na diaľnici. Tam si Francúz pýtal v priemere až 26,6 kWh na stovku, kým v meste sme s ním dosiahli priemer 16,2 kWh. Ako to je teda s dojazdom?

Výhodou oproti viacerým konkurentom je nabíjanie výkonom až 100 kW.
Výhodou oproti viacerým konkurentom je nabíjanie výkonom až 100 kW.
Zdroj: Marek Pokrývka

Oficiálne má model DS 3 Crossback E-Tense akčný rádius 320 km podľa normy WLTP, ktorý vidíme ako reálny pri ľahšej nohe a používaní mimo diaľnic. Bežným štýlom jazdy je to skôr 270-290 kilometrov. Pri diaľničnom tempe však dojazd klesá na necelé dve stovky, preto poteší možnosť rýchlonabíjania výkonom do 100 kW. Za pol hodinu by sa tak mal prázdny akumulátor dostať na 80 %. Ak ho pripojíte na bežnejšiu stanicu s maximom 50 kW, za 30 minút môžete rátať s necelými šesťdesiatimi percentami.

Video

Diskusia