TESTY Test | DS 3 Crossback E-Tense: Známa technika v balení ponúkajúcom svojský štýl a viac komfortu

04. Podvozok 80%

Medzi špecifiká modelu DS 3 patrí naladenie podvozka. Malé francúzske SUV má svetlú výšku približne 17 centimetrov, čím v rámci segmentu nevyniká. No oproti nedávno skúšanému koncernovému súrodencovi značky Opel je od vozovky výrazne ďalej. Navyše má mäkšie naladené pruženie, čo pri dynamickej jazde znamená výraznejšie náklony karosérie.

Na pneumatikách s mierami 215/60 R17 jazdí DS 3 Crossback pohodlne.
Na pneumatikách s mierami 215/60 R17 jazdí DS 3 Crossback pohodlne.
Zdroj: Marek Pokrývka

Crossback má jasne komfortný charakter, napriek tomu nepôsobí v zákrutách ako želé. Stále cítiť pomerne nízku polohu ťažiska vychádzajúcu z umiestnenia batérie. Jazdnými vlastnosťami vďaka tomu vozidlo nesklame. Správa sa celkom obratne a nedotáčavé tendencie prejavuje až v slušnom tempe, druhou stranou mince je menej presné riadenie. Čitateľnejší by mohol byť aj nástup bŕzd.

Silnou stránkou Francúza je pohodlie, ktorým mnohých súperov segmentu B-SUV zatieňuje. Nerovnosti tlmí na danú triedu veľmi solídne mechanicky i akusticky. Séria väčších defektov asfaltu ho síce dokáže rozhodiť a jej prejazd cítiť aj počuť, ale väčšinou si podvozok drží svoju tvár. Prispieva k tomu obutie sedemnásťpalcových kolies s profilovým číslom 60.

Video

Diskusia