ikona Autá s reálne najnižšou spotrebou podľa

Testy Autá s reálne najnižšou spotrebou podľa tried

Foto: Auto BILD

27.10. 2015 10:29 Ktoré auto skutočne spáli málo paliva? AUTO BILD zostavil poradie 10 najúspornejších vozidiel v jednotlivých triedach podľa skutočnej spotreby nameranej v bežnej premávke.

Údaje výrobcov o priemernom apetíte automobilov už pomaly pripomínajú vedecko-fantastickú literatúru. Pri študovaní technických parametrov nových áut takmer pravidelne narazíte na číselný údaj nižší ako 4 l/100 km. Na papieri to síce vyzerá vynikajúco, problém je však v tom, že podobne ako pri emisiách, udávanú spotrebu v reálnej premávke nemáte šancu dosiahnuť.

Nereálne údaje vychádzajú z európskych noriem, ktoré umožňujú meranie spotreby v takmer výlučne laboratórnych podmienkach. Ubúdanie paliva sa vtedy meria pri ideálnej teplote vzduchu, na hladkom povrchu, s minimálnou akceleráciou, priemernou rýchlosťou 33,4 km/h a maximálnou rýchlosťou 120 km/h, čo má samozrejme s bežnou jazdou len veľmi málo spoločné. Mnohí vodiči sú potom nemilo prekvapení, že ich auto zožerie oveľa viac, ako im v showroome svätosväte tvrdil predajca.

˃˃˃ Rebríčky áut s najnižšou spotrebou prinášame v galérii ˂˂˂

Každý chce tankovať čo najmenej. Ako ukázali
Každý chce tankovať čo najmenej. Ako ukázali
Zdroj: Shutterstock

Aby sme podobným sklamaniam predišli, zostavili sme rebríček najúspornejších vozidiel v jednotlivých triedach. V každej z 8 kategórii, od malých áut až po luxusné limuzíny, uvádzame 10 najlepších áut podľa nameranej spotreby na testovacom okruhu.

Priemerný apetít udávame zaokrúhlený na jedno desatinné miesto a pri identickom nameranom údaji sa o totožnú priečku môže deliť viacero modelov. Na porovnanie, pri každom vozidle nájdete i priemernú spotrebu oficiálne uvádzanú výrobcom, a hoci ide o reálne najúspornejšie autá súčasnosti, v niektorých prípadoch sú rozdiely markantné.

Prehľad najúspornejších áut podľa nameranej
Prehľad najúspornejších áut podľa nameranej
Zdroj: Auto BILD

Redakcie AUTO BILD otestujú ročne okolo 700 vozidiel, z ktorých každé prejde 155 km dlhú trať. Okruh pozostáva zo 61 km okresných ciest, 40 km mestskej premávky a 54-kilometrového úseku na diaľnici. Vodiči jazdia plynulo a striktne dodržiavajú rýchlostné obmedzenia, i keď na 20-kilometrovom úseku na diaľnici dupnú na plyn. Pred testovacou jazdou, aj po nej, natankujú plnú nádrž a z množstva dočerpaného paliva vypočítajú priemernú spotrebu, ktorá určí poradie automobilu v rebríčku. Zo všetkých testovaných vozidiel sú tie, ktoré nájdete v tomto článku momentálne najúspornejšie.

˃˃˃ V galérii nájdete prehľad najúspornejších áut podľa tried ˂˂˂

Video

Diskusia