TESTY Číslo osem žije! Test BMW M850i xDrive Cabrio: Elegantný silák, ktorému čosi chýba

04. Podvozok 90%

Osemvalcový kabriolet má dostatok pary na to, aby z neho bola poriadna driftérska mašina. Tejto roli však sčasti stojí v ceste systém xDrive. Svoju rolu plní výborne nielen pri rozjazdoch z miesta, ale tiež pri rezaní zákrut. Na skúšanom vozidle to dokumentoval stav pneumatík. Všetky štyri už mali to najlepšie za sebou, k čomu iste prispel aj perfektne fungujúci systém launch control prinášajúci maximálnu kanonádu.

Aj bez vodiča prekračuje hmotnosť kabrioletu dvojtonovú hranicu.
Aj bez vodiča prekračuje hmotnosť kabrioletu dvojtonovú hranicu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Pohon všetkých kolies zohral rolu vo vysokej hmotnosti. Napriek použitiu karbónu a hliníka v konštrukcii váži testovaná osmička s normovaným vodičom v pohotovostnom stave celých 2 090 kilogramov. Uff... To je poriadne číslo. Cítiť ho pri spomaľovaní, aj keď brzdy odvádzajú výbornú prácu. Fyziku však celkom obabrať nedokážu. Dynamika v priamom smere pritom nie je jedinou disciplínou, v ktorej BMW M850i xDrive klame telom. Skutočnú masu si vodič neuvedomuje ani pri používaní volantu.

Od vyše dvojtonového otvoreného auta by ste čakali veľkú zotrvačnosť, nakláňanie sa či náznaky plávania. Nič také však v prípade tohto Bavora nehrozí. Svojou pohyblivosťou dokáže prekvapiť, na pokyny príjemne strmého riadenia ihneď koná a vrhá sa do zvoleného smeru. Agilitou nás kabriolet prekvapil. Veľkú rolu v maskovaní kíl zohráva riadenie zadnej nápravy, ktoré nie práve malému autu dáva nečakanú obratnosť.

Na prudké zalomenie volantu BMW okamžite reaguje a vyniká tiež tempami dosahovanými v tiahlych oblúkoch. A to aj pri nie práve ideálnom stave obutia na skúšanom aute. Napriek jeho prítomnosti sme si užili gripu habadej, pričom dôraz pohonu na zadnú os prináša občasné pohodenie zadkom. Dostať štvorkolku do driftu nie je pri vypnutej stabilizácii vďaka 530 žrebcom vôbec ťažké. No udržať ju v ňom je náročnejšie, lepšie to ide na vlhkom povrchu. Ovládateľnosť je výborná.

Brzdový systém je štedro dimenzovaný a možno sa naň spoľahnúť.
Brzdový systém je štedro dimenzovaný a možno sa naň spoľahnúť.
Zdroj: Marek Pokrývka

K charakteru osmičky prispieva svojou mierou moderný adaptívny podvozok. Ten má napriek výborným jazdným vlastnostiam aj svoju komfortnú tvár. Aspoň na dvadsiatkach sa síce s konkurenčnou triedou S využívajúcou vzduchové pruženie nemôže filtrovaním nerovností rovnať, ale až na občasné dunením sprevádzané rázy od kolies na výrazných nerovnostiach je pohodlie slušné. Absolvovať dlhšiu cestu vo dvojici by tu nemal byť žiaden problém.

Video

Diskusia