TESTY Číslo osem žije! Test BMW M850i xDrive Cabrio: Elegantný silák, ktorému čosi chýba

03. Pohon 95%

Znovuzrodená osmička dostala nedávno špičkové vyhotovenie M8, ktoré sa pri predchodcovi napriek existencii prototypu nakoniec nerealizovalo. Druhá generácia ho dostala. Na slovenský trh však ešte neprišlo a tak vrcholom trojčlennej ponuky tvorenej modelmi 840i, 840d a M850i zostáva testovaný variant. Dodáva sa výhradne s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies.

Objemný bavorský motor V8 s dvomi turbami má sily na rozdávanie.
Objemný bavorský motor V8 s dvomi turbami má sily na rozdávanie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Evolúcia dobre známeho 4,4-litrového osemvalca s dvomi turbami uloženými uprostred dosahuje viac než solídny maximálny výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm. Čo to znamená z hľadiska dynamiky? Stovku za presne 3,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h, samozrejme, limitovanú pomocou elektroniky. Bez nej by však takmer určite kabriolet prekonal tristovku. Rapídne zrýchľovať dokáže aj vo vysokom tempe a čísla naskakujú na digitálnej prístrojovke ako šialené.

Akcelerácia prekonáva aj starší model M6 Cabrio.
Autor

Akcelerácia je naozaj výborná a prekonáva dokonca aj starší model M6 Cabrio. Napriek tomu subjektívne nepôsobí až tak brutálne. Svojou troškou k tomu prispieva kultivovaná nátura osemvalca a hladko radiaci automat, ale tiež vylepšený systém xDrive namiesto čisto zadných kolies. Všetky komponenty sú nastavené na čo najlepší prenos sily na asfalt. Oproti em-šestke je charakter Bavora uhladenejší, v porovnaní s väčšinou bežných áut je však jeho prejav extrémny.

V športovom režime dáva prevodovka pri svojej práci menšie kopance, kým motorom prechádza od hlbokého bublania k medvediemu revu vo vyšších otáčkach. Ten dopĺňa frekventovaná streľba do výfuku. Chrapot, pleskot, čo len chcete. Charakter osemvalcu v žiadnom prípade nechýba. Rovnako dobre však zvláda komótnu jazdu, pri ktorej len ticho buble v pozadí.

Za veľkými lichobežníkmi sa skrývajú štyri zdroje rachotu.
Za veľkými lichobežníkmi sa skrývajú štyri zdroje rachotu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Ak sa viete krotiť s plynovým pedálom, BMW M850i xDrive Cabrio vás dokáže odviezť s relatívne slušnou spotrebou. Vzhľadom na techniku luxusného Bavora možno označiť 13 litrov pokojným mestským tempom za pekné číslo. Diaľničný priemer podliezajúci desiatku vyzerá ešte lepšie, rovnako ako 9,2-litrový výsledok dosiahnutý na vidieckych cestách. Samozrejme, ide o hodnoty pri bežnom štýle jazdy. Ak šliapete silnému osemvalcu neustále na krk, rátajte pokojne aj s tridsiatkou a častým navštevovaním čerpacích staníc.

Video

Diskusia