TESTY Číslo osem žije! Test BMW M850i xDrive Cabrio: Elegantný silák, ktorému čosi chýba

02. Interiér 80%

Zoznam absentujúcich prvkov môžeme začať napríklad priestorom na zadných sedadlách. Napriek nie práve malým rozmerom karosérie majú vzadu sediaci pasažieri na nohy skromnú porciu miesta, dokonca menej než v podstatne kompaktnejšom rade 4. Na dlhé výlety vo štvorici to teda nebude. Vpredu je situácia celkom iná, pri ideálnej pozícii sedačiek má vodič a spolujazdec dosť priestoru na dĺžku i šírku. O trochu horšie je to s nízko klenutou plátennou strechou.

Interiér je luxusný, komfortný a bohato vybavený, no vzadu priestorovo skromný.
Interiér je luxusný, komfortný a bohato vybavený, no vzadu priestorovo skromný.
Zdroj: Marek Pokrývka

Centimetre nám tu nechýbali, aj keď interiér vpredu sediacich pasažierov trochu obopína. Centrálna konzola natočená na vodiča je bavorskou klasikou. Ergonómia osmičky ide v stopách všetkých ostatných áut BMW uvedených v poslednom čase, najluxusnejšie kupé značky je teda súčasťou rodiny vozidiel používajúcich viac-menej rovnakú skladbu komponentov. V prípade radu 3 sa na to sťažovať nemožno. No ak máte v rukách auto stojace 150-tisíc eur, čakali by ste trochu viac výnimočnosti.

Samozrejme, oproti trojke si možno všimnúť viaceré rozdiely. Podiel koženého čalúnia sa zvýšil, pribudli tu kovové povrchy či zopár sklenených detailov. Tie už poznáme zo sedmičky či typov X5 a X7. A rovnako ako v ich prípade, na spracovanie a použité materiály nemožno povedať krivého slova. Výbava je taktiež poriadne bohatá. Okrem iného obsahuje aj vyhrievanie krčnej oblasti, ktorého prítomnosť je vždy vítaným obohatením. Nechýbajú tu však ani mnohé ďalšie komfortné prvky či početné výmysly on-line doby.

Osmička má vnútri veľa dielcov použitých aj v podstatne lacnejších BMW.
Osmička má vnútri veľa dielcov použitých aj v podstatne lacnejších BMW.
Zdroj: Marek Pokrývka

Sťažovať sa nemôžeme ani na viacvrstvové plátno použité na streche. Textil má kvalitnú akustickú izoláciu a hýbať s ním možno do rýchlosti 50 km/h. Pri jeho zložení ponúka v kufri objem 280 litrov. Ťaží ho najmä z dĺžky, pre nízko položený interný kryt strechy teda treba siahnuť po menších kusoch batožiny. Pri natiahnutej streche je k dispozícii o niečo praktickejšie tvarovaný priestor s objemom 350 litrov. Okrem nepravidelného tvaru treba rátať aj s prítomnosťou náradia a prípadne aj veterného deflektora.

Video

Diskusia