ikona

Novinky Range Rover Sport HST má prelomový motor

Foto: Land Rover

15.2. 14:41 Nový mikrohybridný motor z rodiny Ingenium má šesť valcov v rade, dvojkomorové turbodúchadlo, elektrický kompresor a výkon 400 koní.

Bavorská automobilka je dlhodobo verná radovým šesťvalcom, no z globálneho hľadiska je skôr výnimkou. Väčšina výrobcov takýchto agregátov sa prikláňa k vidlicovej konfigurácii. Situácia sa však momentálne začína meniť, koniec usporiadania V6 ohlásil napríklad Mercedes-Benz. Pridáva sa aj koncern Jaguar Land Rover. Aktuálne uviedol prvé vozidlo, ktoré oživuje šesť piestov v jednom rade. A nejde pritom o jeho jedinú technickú novinku.

Pod kapotou špeciálnej edície Sport HST pracuje zaujímavá technika
Pod kapotou špeciálnej edície Sport HST pracuje zaujímavá technika
Zdroj: Land Rover

Míľnikom v rámci spoločnosti sa stal Range Rover Sport HST, pod kapotou má prelomový motor s objemom tri litre. Okrem základnej koncepcie zaujme spojením dvojkomorového turbodúchadla a elektrického kompresora. Ten dokáže v priebehu pol sekundy vyvinúť tempo až 65-tisíc otáčok za minútu. Pohonná jednotka navyše disponuje plynulo variabilným zdvihom časovania i zdvihu ventilov a 48-voltovým okruhom schopným asistovať spaľovacej jednotke, ide teda o mikrohybridný agregát.

Radový šesťvalec z rodiny Ingenium má vďaka dvojitému prepĺňaniu ponúkať veľmi široké rozpätie dobre využiteľných otáčok. V tých najlepších dokáže vyvinúť špičkový výkon 294 kW (400 k) a krútiaci moment 550 Nm. SUV vďaka tomu zrýchli na stovku za 5,9 sekundy. Jeho maximálnu rýchlosť charakterizuje hodnota 225 km/h, pričom oproti starším šesťvalcovým modelom sa emisie oxidu uhličitého znížili o 12%. Filter pevných častíc ich počet zredukoval podľa automobilky asi na štvrtinu.

Okrem dizajnových detailov má britské SUV aj špecifický interiér
Okrem dizajnových detailov má britské SUV aj špecifický interiér
Zdroj: Land Rover

Mikrohybidnú techniku dostane postupom času nepochybne viacero vozidiel skupiny JLR, aktuálne je však vyhradená špeciálnemu produktu s nápismi Range Rover. Od štandardných vyhotovení sa model Sport HST odlišuje karbónovými detailmi na viacerých miestach, čiernymi diskami kolies ponúkanými v dvoch dizajnoch či štandardnými červenými brzdovými strmeňmi (na želanie sivými).

SUV je dostupné s piatimi farbami karosérie, kým interiér obsahuje dvojfarebné kožené čalúnenie doplnené semišom. Ten pokrýva napríklad volant. Veľkú časť obkladov tvoria uhlíkové vlákna, kým sériové vybavenie tejto edície obsahuje napríklad sedadlá nastaviteľné v 16 smeroch. Odrazilo sa to na cene. Na domácom trhu sa variant Sport HST vybavený moderným šesťvalcom momentálne začína predávať, základná cena je stanovená na 81 250 libier (asi 92 400 eur). Informácie o jeho dostupnosti na ďalších trhoch zatiaľ nemáme.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia