ikona

Novinky Range Rover: Velar s osemvalcom dorazil

Foto: Land Rover

6.2. 13:47 Špičková verzia štýlového SUV sa nakoniec volá inak, než sa predpokladalo. Dizajnovo ani technicky však veľmi neprekvapila.

Evoque spôsobil po svojom uvedení veľké haló vďaka svojmu výraznému imidžu, no jeho druhá generácia dizajnovú revolúciu nezopakovala. V mnohom sa totiž inšpirovala väčším a skôr predstaveným typom Velar. Ten je v súčasnosti hlavnou hviezdou tímu Range Rover a teraz dostáva svoje najdokonalejšie vyhotovenie. Dorazil s osemvalcom pod kapotou.

Osemvalcový model disponuje výkonom 550 konských síl
Osemvalcový model disponuje výkonom 550 konských síl
Zdroj: Land Rover

O príprave športovo ladeného variantu vedela motoristická verejnosť už dlhšiu dobu, jeho prototyp bolo možné vídať kade-tade. Chýbať nemohol ani na slávnom asfalte Nürburgringu. Vozidlo bolo svorne označované termínom SVR použitým drahším modelom Sport, no nakoniec prišlo so štítkom známym z vlajkovej lode. Vrcholný variant sa podľa nej volá SVAutobiography. A k tomu pridáva prívlastok Dynamic Edition, čo zdôrazňuje jeho výnimočnosť.

Do tohto 4,8-metrového štýlového SUV sa nemohlo nasťahovať nič iné než päťlitrový benzínový motor V8, ktorý je vybavený kompresorom. Známa strojovňa dosahuje výkon 404 kW (550 k). Krútiaci moment automobilka neuvádza, no s veľkou pravdepodobnosťou pôjde o 680 Nm. Silné srdce spolupracuje s rýchlejším osemstupňovým automatom i upraveným pohonom všetkých kolies. Na stovku rozbehne Angličana za 4,5 sekundy a dosiahne najviac 274 km/h, čo z neho robí doposiaľ najrýchlejší Range Rover histórie.

Vrchol ponuky prezrádzajú kolesá či koncovky výfuku
Vrchol ponuky prezrádzajú kolesá či koncovky výfuku
Zdroj: Land Rover

Popri natlačení najväčšieho koncernového motora pod kapotu prešiel Velar aj ďalšími úpravami vnútorných orgánov. Dostal znížené a tuhšie naladené vzduchové pruženie, odlišné adaptívne tlmiče, silnejšie stabilizátory a nechýbala ani upravená elektronika. Súčasťou balíka boli tiež brzdy z dielne Brembo. Majú zaujímavé rozmery: predné dvojdielne kotúče majú priemer 395 mm, kým tie zadné sú o milimeter väčšie. No vpredu pracujú štvorpiestikové strmene namiesto jednoduchých.

Červenou alebo čiernou lakované brzdiče štandardne obklopujú 21-palcové disky kolies, opciou sú dvadsaťdvojky so štýlovým finišom. Na výber je šesť exkluzívnych farieb karosérie. Okrem toho sa model SVAutobiography vyznačuje viacerými ďalšími špecifikami. Velar má lakovanú takmer celú spodnú časť karosérie a tiež upravenú výplň masky chladiča. Jej vzor sa prenáša do výrazne zväčšených otvorov v agresívne tvarovanom prednom nárazníku. Vzadu sa objavili štyri mohutné lichobežníkové koncovky výfuku, za ktorými sa v potrubí nachádza aktívna klapka. Úroveň osemvalcového rachotu sa teda dá regulovať.

Popri svaloch osloví verzia SVAutobiography aj luxusom
Popri svaloch osloví verzia SVAutobiography aj luxusom
Zdroj: Land Rover

Možnosť stíšiť masívny motor je v prípade takýchto SUV vítaná, okrem brutálnej sily totiž vedia predviesť aj ukážkový luxus. Kabína britskej novinky tomu zodpovedá. Jej minimalistické tvary pokrýva dvojfarebné čalúnenie zo špičkovej kože, na sedadlách s ozdobným vzorom. Na palube je upravený volant a otočný volič prevodovky vyrobený z vrúbkovaného hliníka.

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition nebude štandardnou súčasťou ponuky. Angličania vopred avizujú, že predávať ho plánujú len počas jedného roka. Počet zmontovaných kusov najskôr vyplynie z dopytu. Objednávky na vozidlo začala automobilka už prijímať, na domácom trhu si zaň plánuje pýtať 86 120 libier. V prepočte do európskej meny ide o čiastku vyše 98-tisíc.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia