Audi TFSI

Novinky Audi už nechce zmenšovať motory

Foto: Audi

8.5. 2015 17:49 Heslo rightsizing znamená správnu veľkosť motora, v nasledujúcej generácii typu A4 to má byť dvojliter. Nová verzia benzínového štvorvalca dosahuje 190 koní.

Medzi pohonnými jednotkami ostatných rokov sa stalo hádam najpoužívanejším anglické slovo downsizing, hovoriace o znižovaní zdvihového objemu motorov. Audi však teraz prichádza s odlišným termínom: rightsizing. Pod týmto heslom predstavila automobilka vo Viedni nový zážihový dvojliter, ktorý absolvuje trhový debut v nasledujúcej generácii typu A4.

Nová evolučná verzia benzínového motora 2.0 TFSI
Nová evolučná verzia benzínového motora 2.0 TFSI
Zdroj: Audi

Podľa predstaviteľov Ingolstadtu je teda vo vozidle strednej triedy správnou veľkosťou dvojlitrový štvorvalec. Jeho označenie 2.0 TFSI napovedá, že má priame vstrekovanie benzínu a prepĺňanie pomocou turbodúchadla, podobne ako mnohé aktuálne motory. Agregát však zároveň využíva aj inovatívnu metódu spaľovania podobnú Millerovmu cyklu. Spočíva v kratšom čase nasávania, väčšom plniacom tlaku a tiež doplnení nepriameho vstrekovania paliva do sacieho potrubia.

Vďaka týmto špecifikám dokáže byť nový dvojliter výkonnejší a zároveň úspornejší než aktuálna evolučná verzia motora. Úvodné naladenie dosahuje maximálny výkon 140 kW (190 k) a v rozmedzí 1 450 až 4 400 otáčok ponúka krútiaci moment 320 Nm. Výrobca tvrdí, že pod kapotou Audi A4 benzínový motor by mal v prieme spotrebovať menej než päť litrov benzínu. V rámci svojho segmentu bude teda táto zážihová pohonná jednotka mať enormne nízky apetít. 

Diskusia  ()

Video

Diskusia