Pri zrážke došlo aj k úniku kvapaliny

Novinky Opel otestoval spornú náplň klimatizácií. Nič sa nestalo

Foto: Opel

5.4. 2013 14:00 Sporná náplň klimatizácií, označovaná ako 1234yf, vyvoláva ďalšie otázky. Opel zorganizoval crashtest...a nič sa nestalo.

Posudky a kontraposudky ohľadne spornej náplne klimatizácií R1234yf dostávajú motoristov do pomykova. Kto má vlastne pravdu? Výrobcovia tejto látky alebo automobilky, ktoré ju odmietajú používať?

USA verzus Nemecko?

Ku všeobecnej neistote teraz prispel aj Opel, ktorý v spolupráci so spoločnosťou TÜV Rheinland zorganizoval crash test. Podľa denníka Die Welt vozidlo s oceľovou platňou v rýchlosti 50 km/h čelne narazilo do modelu Mokka. Náraz simuloval situáciu na diaľnici, keď vozidlo brzdí z plnej rýchlosti, napriek tomu však narazí do posledného auta v zápche. Pri zrážke došlo k úniku chladiaceho média v blízkosti horúceho výfuku, vozidlo sa však nevznietilo a nedošlo ani ku vzniku zdraviu nebezpečnej kyseliny fluorovodíkovej.

Pri zrážke došlo aj k úniku kvapaliny
Pri zrážke došlo aj k úniku kvapaliny
Zdroj: Opel

Výsledok pravdepodobne nikoho neprekvapí, nakoľko Opel je súčasťou koncernu General Motors, ktorý podporil používanie R1234yf. Výrobcovia média DuPont a Honeywell sú navyše tiež americké firmy, konštatuje Die Welt.

NEPREHLIADNITE: Nové náplne do klimatizácií môžu byť nebezpečné

BANNER300

Európske automobilky stavili na CO2

Ostatné popredné európske automobilky sa na vec nepozerajú tak bezstarostne ako Opel. Daimler od simulovanej nehody, pri ktorej sa klimatizačné médium po kontakte s horúcim výfukovým potrubím vznietilo, odmieta predpísanú látku používať. Medzičasom sa pridali aj ďalšie značky, napríklad Audi, BMW, Porsche a VW. Namiesto toho stavili na vývoj klimatizácií, ktoré budú ako chladiace médium využívať oxid uhličitý. Príslušné technológie  však zatiaľ nie sú pripravené pre sériovú výrobu a potrvá ešte tri až štyri roky, kým sa tak stane, uzatvára Die Welt.

Diskusia  ()

Video

Diskusia