Náplň klimatizácie sa pri simulovanej čelnej

Novinky Nemecké automobilky odmietajú novú náplň do klimatizácií

Foto: Daimler

19.3. 2013 19:00 Novú náplň do klimatizácií odmieta používať stále viac automobiliek. Keďže potrebujú čas na vývoj alternatív, navrhli Bruselu, že budú kupovať emisné certifikáty.

Spory okolo novej kontroverznej náplne do klimatizácií sa dostávali na ďalšiu úroveň. Kým Daimler bol ešte donedávna jedinou automobilkou, ktorá odmietla používať toto médium, medzičasom sa rady odporcov rozšírili. Oficiálne odmietli novú látku používať aj koncerny BMW a Volkswagen.

Odklad výmenou za emisné certifikáty

Ako pre Automobilwoche potvrdil nemenovaný vysoko postavený manažér, nemecké automobilky požiadali Brusel o odklad, hoci príslušné normy platia už od 1. januára. Nemci  odmietajú používať sporné chladiace médium s označením R1234yf (tetrafluorpropén) pre riziko požiaru a následného chemického zamorenia.

NEPREHLIADNITE: Nové náplne do klimatizácií môžu byť nebezpečné

Namiesto toho by chceli využiť oxid uhličitý. Keďže vývoj nových klimatizácií potrvá dva až tri roky, požiadali Európsku komisiu o dočasné zrušenie platnosti príslušnej smernice. Výmenou za tento ústupok navrhli Bruselu, že počas tohto obdobia budú nakupovať tzv. emisné certifikáty, s ktorými obchodujú podniky, ak do ovzdušia vypustia viac škodlivín, než stanovujú predpísané limity.

BANNER300

Nemecké Združenie automobilového priemyslu (VDA) medzičasom pracuje na testovacích postupoch, ktoré by jednoznačne odhalili rizikovosť chladiacich médií do klimatizácií. Nové testy by mali následne prijať všetky automobilky ako záväzné.

Náplň klimatizácie sa pri simulovanej čelnej
Náplň klimatizácie sa pri simulovanej čelnej
Zdroj: Daimler

Trieda B v plameňoch

Daimler už vlani v septembri oficiálne odmetol používať nové chladiace médium, nakoľko počas testu sa model triedy B vznietil. Vo svojom vyhlásení koncern uvádza, že nasimulovali prípad, keď sa pri vážnej čelnej zrážke vytvorí trhlina v klimatizačnom systéme a chladiace médium sa dostane do kontaktu s horúcimi časťami výfukového potrubia v motorovom priestore. Test dokázal, že R1234yf je horľavý, kým doteraz používané médium R134a sa pri porovnateľných skúškach nevznietilo.

„Vzhľadom na nové poznatky a vysoké bezpečnostné štandardy vylúčil Mercedes-Benz používanie tejto chemikálie vo svojich produktov. Z toho dôvodu bude spoločnosť svoje vozidlá naďalej vybavovať osvedčeným a bezpečným chladiacim médiom R134a,” píše automobilka vo svojom vyhlásení.

Diskusia  ()

Video

Diskusia