Nissan Juke.

Novinky Nissan Juke výrazne narástol a opeknel, no štartuje len s jedným trojvalcom

Foto: Nissan

4.9. 13:22 Druhá generácia má štandardné diódové svetlá a viac ostrých hrán. Oproti predchodcovi je väčšia vo všetkých smeroch, rázvor náprav sa natiahol o vyše desať centimetrov.

Do športovo-úžitkových vôd vplávalo počas ostatnej dekády viacero vozidiel s dĺžkou na dostrel od štyroch metrov. Nissan Juke bol jedným z prvých, debutoval už na jar roka 2010. Napriek kontroverznému dizajnu dosiahol slušný predajný úspech. Premiéra jeho druhej generácie bola očakávanou udalosťou a nakoniec sa odohrala ešte pred otvorením autosalóna vo Frankfurte naplánovaného na budúci týždeň.

Odhaleniu vozidla predchádzalo publikovanie oficiálnych obrázkov i zákulisných fotiek prototypov, ktoré hovorili jasnou rečou. Vzhľad auta sa nijak radikálne meniť nebude. Charakteristický štýl sa rozhodla japonská automobilka zachovať, no podrobila ho citlivej evolúcii. Obohatenie pôvodných „bublinkových“ tvarov karosérie o početnejšie ostré línie pritom prinieslo ovocie.

Charakteristické línie SUV možno okoreniť aj štylistickým balíkom N-Design.
Charakteristické línie SUV možno okoreniť aj štylistickým balíkom N-Design.
Zdroj: Nissan

Juke po takmer desaťročí opeknel. Naďalej má veľmi špecifický mladistvý imidž, ale vo viacerých partiách prešiel úpravami. Napríklad pôvodne trčiaca vrchná časť svetlometov teraz celistvo nadväzuje na masku chladiča v tvare písmena V, kým okrúhle hlavné jednotky dostali zaujímavú architektúru. Všetko zabezpečujú už štandardne diódy.

V bočnej časti zaujme výrazný zlom, ktorý prechádza od predných blatníkov po LED zadné svetlá. Tie sú na rozdiel od minulosti hranaté. SUV môže rolovať až na 19-palcových kolesách a dodávať sa bude v 11 odtieňoch laku. Nechýbajú kontrastné dvojfarebné kombinácie.

Zadná časť typu Juke prešla z hľadiska dizajnu veľkou premenou.
Zadná časť typu Juke prešla z hľadiska dizajnu veľkou premenou.
Zdroj: Nissan

Vývoj sa netýkal iba modernejšieho dizajnu, Nissan výrazne narástol. Jeho dĺžka sa natiahla na 4 210 milimetrov (+75 mm). Šírka vzrástla na 1,8 metra (+35 mm), kým strecha je teraz vo výške 1 595 mm (+30 mm). Rázvor osí náprav sa natiahol o vyše desať centimetrov na 2 636 mm. Japonská automobilka napriek tomu hovorí o zvýšenej tuhosti a zároveň zníženej hmotnosti, ktorá klesla o 23 kilogramov. Vykonané zmeny by mali prospieť jazdným vlastnostiam.

Vďaka nafúknutiu karosérie má Juke druhej generácie o poznanie vzdušnejší interiér. K zlepšeniu došlo najmä v oblasti kolien zadných pasažierov (+5,8 cm), no nezanedbateľne narástol aj batožinový priestor. Ten dosahuje konkurencieschopný objem 422 litrov. Okrem väčšej ponuky miesta by mala kabína obsahovať kvalitnejšie materiály, vrátane Alcantary či dvojfarebného koženého čalúnenia. Tým možno ozvláštniť pomerne jednoduché oblé línie s kruhovými výduchmi klimatizácie a viacerými známymi komponentmi.

Na fotografiách pôsobí interiér o poznanie hodnotnejšie než doteraz.
Na fotografiách pôsobí interiér o poznanie hodnotnejšie než doteraz.
Zdroj: Nissan

Z palubnej dosky aj v tomto prípade vytŕča osempalcový displej infotainmentu. Jeho súčasťou sú rozhrania Apple CarPlay i Android Auto, navigačný systém TomTom či sieť Wi-Fi a dokáže komunikovať aj s mobilným zariadením skrz hlasom ovládanú aplikáciu Google Assistant. Nechýba ozvučenie Bose s dvomi reproduktormi integrovanými do predných sedadiel. A rovnako ani čiastočne autonómne funkcie, ktoré sa v Nissane volajú ProPilot.

Paleta pohonných jednotiek zo začiatku iste mnohých nepoteší. Juke síce stojí na rovnakej technike ako koncernový príbuzný Renault Captur, no štartuje len s jedným trojvalcom. Sólovou voľbou bude prepĺňaný benzínový agregát 1.0 DIG-T. Ten poznáme napríklad z hatchbacku Micra, kde dosahuje rovnaký výkon 86 kW (117 k) ako pod kapotou nástupcu úspešného SUV.

Pod kapotou druhej generácie sa nateraz objaví iba motor 1.0 DIG-T.
Pod kapotou druhej generácie sa nateraz objaví iba motor 1.0 DIG-T.
Zdroj: Nissan

Trojvalcové srdce možno doplniť šesťstupňovým manuálom alebo dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi stupňami. V prvom prípade trvá zrýchlenie na stovku 10,4 sekundy, kým samočinná verzia na to potrebuje o sedem desatín viac. Poháňané sú výhradne predné kolesá. V budúcnosti ich asi bude roztáčať aj štvorvalec 1.3 TCe známy z pokrvného príbuzného menom Captur, spoločný by mohol byť aj plug-in hybrid. Nabetón vylúčiť nemožno ani čisto elektrický variant.

Čo pohon oboch náprav, ktorý v minulosti Juke mal? V tlačovej správe sa o ňom nič nehovorí. všetko nasvedčuje tomu, že ho japonská automobilka definitívne škrtla. Ani väčšina konkurentov totiž vyhotovenia 4x4 neponúka. Preferencie zákazníkov sa v ostatných rokoch zmenili a štvorkolka dnes chýba v tejto kategórii málokomu.

Juke sa u nás aktuálne predáva od 13 360 eur, no jeho nástupca asi bude drahší.
Juke sa u nás aktuálne predáva od 13 360 eur, no jeho nástupca asi bude drahší.
Zdroj: Nissan

Nissan Juke druhej generácie si výstavný debut odbije vo Frankfurte a vyrábať sa bude v Spojenom kráľovstve. Z pásov fabriky v meste Sunderland by malo SUV začať schádzať v najbližších týždňoch. Automobilka totiž uvádza, že prvé exempláre dodá európskym zákazníkom koncom novembra. Slovenské ceny nateraz nepoznáme.

Video

Diskusia