ikona

Novinky Octavia RS 245: Najvýkonnejšia v histórii

Foto: Škoda

3.2. 2017 14:49 Facelift českého bestselleru bol pomerne kontroverzný. Teraz však konečne prichádza poriadna náplasť. Octavia nikdy nebola výkonnejšia, verzia RS 245 na stovku vystrelí za 6,6 sekundy.

Prichádza najostrejšia Octavia všetkých čias. Má potenciál konečne vrhnúť na facelift českého bestselleru lepšie svetlo. Pri tomto vozidle totiž treba zabudnúť na kontroverzné dizajnové prvky a zamerať sa hlavne na jazdu. Z tohto uhla pohľadu má praktická Škoda čo ponúknuť.

Novinka sa od bežnej verzie líši lepšou dynamikou na rovinke i zákrutách
Novinka sa od bežnej verzie líši lepšou dynamikou na rovinke i zákrutách
Zdroj: Škoda

Svedčia o tom okrem iného aj údaje o pohonnej jednotke novinky. V porovnaní s predchádzajúcou vrcholnou Octaviou RS 230 stúpol výkon o 11 kW (15 k). Aktuálne sa teda RS 245 môže pýšiť hodnotou 180 kW (245 k) a krútiacim momentom vrcholiacim na úrovni 370 Nm. Naviac, vôbec po prvýkrát bude česká strela dostupná aj so sedemstupňovou dvojspojkovou DSG prevodovkou.

Vďaka tomu liftback na rýchlosť 100 km/h vyšprintuje v priebehu 6,6 sekundy, pričom kombi rovnakú disciplínu zvládne len o desatinu sekundy pomalšie. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Toto auto však nie je vysloveným šprintérom, preto Škoda pridala ešte niekoľko vychytávok.

Rozchod kolies zadnej nápravy je teraz širší o 38 mm, prednej náprave zasa bude pri agresívnom prejazde zákruty pomáhať elektronický diferenciál VAQ. Bonusom tejto verzie je aj stabilizačný systém, ktorý by po prepnutí do športového režimu mal vodičovi dovoliť užiť si s autom viac zábavy.

Praktickejšia verzia je v porovnaní s liftbackom pomalšia len nepatrne
Praktickejšia verzia je v porovnaní s liftbackom pomalšia len nepatrne
Zdroj: Škoda

Od bežnej Octavie RS sa verzia 245 jemne odlišuje aj po stránke dizajnu. Ide pritom najmä o spätné zrkadlá a koncovky športového výfukového potrubia, ktoré sú zahalené do lesklého čierneho laku. Najdynamickejšia Octavia bude už v základnej výbave jazdiť na diskoch kolies s rozmerom 19”.

V znamení čiernej farby sa nesie aj interiér, kde by nemala chýbať ani koža Alcantara. Tá sa má dostať predovšetkým na športové sedadlá s výrazným bočným vedením. Zatiaľ nie je jasné, kedy sa novinka dostane do predaja. Už teraz však vieme, že výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Ženeve.

Zdroj: Filip Kadlečík
Diskusia  ()

Video

Diskusia