Zadné svetlá sú jednou z najvýraznejších zmien oproti štúdii

Novinky BMW radu 8: Luxusné kupé bez kamufláže

Foto: Bimmerpost

10.1. 2018 11:44 Jeden z prvých exemplárov bavorskej pýchy odfotili priamo vo výrobnom závode, medzi zverejnenými zábermi nechýbal ani interiér.

Predvlani začali kuloármi prúdiť klebety o tom, že BMW znovuzrodí svoj rad osem. Počas minulého roka ich automobilka potvrdila. Predstavila totiž koncept tohto luxusného kupé a otvorene hovorila o produkčných plánoch, vrátane spomenutia špičkovej verzie M8. Na oficiálnu premiéru hotového vozidla si ešte počkáme. No už dnes vieme, ako bude vo finále vyzerať.

Neoficiálne zábery prezradili, ako bude vyzerať BMW radu 8
Neoficiálne zábery prezradili, ako bude vyzerať BMW radu 8
Zdroj: Bimmerpost

Internetom sa začali šíriť fotografie zachytávajúce bavorskú pýchu prakticky bez kamufláže, maskovacia plachta bola totiž vytiahnutá na strechu . Jeden z prvých exemplárov odfotili priamo vo výrobnom závode. Jeho zábery sa objavili na serveri Bimmerpost, a prostredníctvom siete Instagram ich zverejnil aj istý wilco blok. Napriek nízkej kvalite hovoria fotky jasnou rečou.

Z hľadiska dizajnu zostane najväčšie mníchovské kupé verné vzhľadu minuloročnej štúdie. Na svojom mieste budú obrovské ľadvinky masky chladiča i zamračené svetlomety, ostré tvary nárazníka sa zmenia. Zadnú časť čakajú obdobné zásahy. Zaujímavé diódové krivky koncových svetiel sa síce zachovali, ale len ako súčasť konvenčne pôsobiacich dielcov s jednoliatym krycím sklom. Nižšie sa nachádza oblasť lakovaná čiernou obsahujúca dvojicu veľkých integrovaných koncoviek výfuku.

Zadné svetlá sú jednou z najvýraznejších zmien oproti štúdii
Zadné svetlá sú jednou z najvýraznejších zmien oproti štúdii
Zdroj: Bimmerpost

Na veku batožinového priestoru môžeme okrem spojlera vidieť označenie 850i xDrive, ktoré hovorí o prítomnosti pohonu oboch náprav a silného benzínového srdca. Pravdepodobne pôjde o 4,4-litrový motor V8 s dvomi turbodúchadlami. Ak dostane kupé rovnaké naladenie ako limuzína 750i, rátať môžeme s najvyšším výkonom 330 kW (450 k) a krútiacim momentom 650 Nm.

Do príchodu modelu M8 by mal spomínaný osemvalec tvoriť vrchol ponuky. V hre je však aj plejáda ďalších vyhotovení, ktoré naznačujú dokumenty z patentového úradu. Jednou z možností je dvanásťvalcový variant 860i. No taktiež nie je vylúčený príchod štvorvalca, ktorý by mohol poháňať základný model 825i. Minimálne v európskych končinách treba rátať aj s naftovými alternatívami.

Palubnej doske bude kraľovať centrálna konzola s obrazovkou
Palubnej doske bude kraľovať centrálna konzola s obrazovkou
Zdroj: Instagram/ wilcoblok

Medzi zverejnenými zábermi nechýbal ani interiér. Ten bude výrazne prepracovaný, čo nie je žiadne prekvapenie. Napriek tomu v ňom zostane zachovaná dominantná vertikálne orientovaná centrálna konzola. Na svojom mieste je aj širokouhlý displej multimediálneho systému, ktorý tvorí vrchol stredového modulu. Dopĺňa ho obrazovka pred vodičom. Okrem toho je v kokpite luxusného bavorského kupé vidieť nejaké ovládače a výduchy ventilácie, volant je na fotke preexponovaný.

Napriek komplexnému odhaleniu vozidla je pravdepodobné, že BMW v reakcii narýchlo nevyloží karty na stôl. Oficiálne premiéra osmičky sa totiž podľa zákulisných zdrojov má odohrať až o niekoľko mesiacov. Krátko na to by sa mala dostať do predaja, o cene sa zatiaľ nehovorí.  

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia