ikona

Novinky Úplne nové BMW radu 8: Unikli fotky konceptu

Foto: Carscoops

25.5. 2017 11:30 Koncept BMW radu 8 si má svoju oficiálnu premiéru odbiť zajtra na obľúbenej akcii historisckých vozidiel, Concorso d´Eleganza Villa d´Este, pri talianskom Lago di Como. Prvé snímky však na internet unikli už dnes.

Ako to už v poslednom čase býva, nie vždy sa výrobcom podarí udržať závoj tajomstva na nových autách až do poslednej chvíle. Presne to sa stalo aj dnes, tentokrát absolvuje predčasnú virtuálnu premiéru koncept BMW radu 8. Oficiálne ho prvýkrát uvidíme až zajtra na známej akcii Concorso d´Eleganza Villa d´Este, kde sa každoročne stretávajú podobne luxusné historické vozidlá.

Štúdia dynamického kupé vyzerá na prvých fotografiách viac než dobre
Štúdia dynamického kupé vyzerá na prvých fotografiách viac než dobre
Zdroj: Carscoops

Koncept radu 8 medzi ne zapadne lepšie, než sa na prvý pohľad môže zdať. Aj on totiž nesie množstvo historických prvkov. Prvým z nich je veľká čelná maska v podobe dvoch ladviniek, ktorá je pre BMW typická. S ňou na prednej časti výrazne kontrastujú úzke svetlomety vyznávajúce koncepciu Angel Eyes.

Zadná časť sa od tradícii bavorskej značky odpútava podstatne viac. Má odvážne tvary a obrovské koncové svetlá vybavené pravdepodobne diódovou technológiou. Zdvojená koncovka výfukového potrubia naznačuje, že koncept má dynamické ambície.

To koniec koncov vidieť aj pri pohľade z profilu. Dlhá kapota plynule prechádza do elegantnej línie strechy typickej pre kupé. Štúdia vyzerá proporčne veľmi vyvážene a športovo. Dizajn sa BMW, zdá sa, podaril. Otázne je, čo bude driemať pod kapotou dynamického radu 8.

Zdvojené koncovky výfuku naznačujú, že pod kapotou by mohol byť poriadny agregát
Zdvojené koncovky výfuku naznačujú, že pod kapotou by mohol byť poriadny agregát
Zdroj: Carscoops

Ako informuje server Carscoops.com, Nemci si už pred niekoľkými mesiacmi zaregistrovali ochranné známky na označenia 825, 830, 835, 840, 845, 850, 860 a dokonca aj M8. Zdá sa teda, že kolesá reálneho vozidla plynucého z tohto konceptu by mohol roztáčať aj vidlicový dvanásťvalec so zdvihovým objemom 6,6 litra. Ten poznáme napríklad z limuzíny 760Li, kde na všetky štyri kolesá posiela 448 kW (610 k) a 800 Nm krútiaceho momentu.

Úlohou tohto auta bude čiastočne nahradiť aj rad 6. Dá sa teda špekulovať o tom, či bude osmička časom dostupná aj vo štvordverovom vyhotovení. Analógia s radom 4 naznačuje, že raz by sme sa možno mohli dočkať aj superluxusného kabrioletu. Ten je však hudbou budúcnosti, podobne ako reálna podoba vozidla odvodeného od tohto konceptu.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia