MINI po facelifte

Novinky MINI absolvovalo malú štylistickú retuš

Foto: MINI

11.1. 2018 14:47 Dizajnové zmeny zasiahli najmä svetlá imidžového Angličana, zatiaľ prichádzajú na kabriolete a trojdverovom hatchbacku.

V polovici novembra uplynuli štyri roky od debutu tretej modernej generácie ikonického MINI. Jeho špecifický dizajn medzičasom síce veľmi nezostarol, no britský výrobca pracujúci pod patronátom nemeckého BMW napriek tomu pristúpil k osvieženiu. Vozidlo absolvovalo malú štylistickú retuš. Okrem dizajnu zasiahla aj interiér a zmenami prešla aj technika.

MINI prechádza po štyroch rokoch decentnou modernizáciou
MINI prechádza po štyroch rokoch decentnou modernizáciou
Zdroj: MINI

Dizajnové zásahy zatiaľ prichádzajú prostredníctvom fotiek na kabriolete a trojdverovom hatchbacku, ale v tlačových materiáloch automobilky sa spomína aj najpraktickejší päťdverový variant. Spoločným menovateľom všetkých modelov je nové logo značky. Dostalo jednoduchšie „krídla“ po bokoch a pôsobí MINImalistickým dojmom.

Diódové kruhy obklopujúce telo svetlometov už nie sú rozdelené na veľký denný segment doplnení menším smerovým ukazovateľom. Teraz žiaria počas dňa kompletne celé a v prípade zapnutia signalizácie zmeny smeru jazdy zmenia farbu na oranžovú. Ich vnútornosti navyše môžu obsahovať diaľkový segment s modernou LED Matrix architektúrou. Nové svetlá nájdeme aj vzadu, oblečené sú do tvarov britskej vlajky. Obdobné riešenie MINI naznačilo vlani na koncepte elektromobilu.

Okrem dizajnu sa facelift dotkol aj interiérového vybavenia
Okrem dizajnu sa facelift dotkol aj interiérového vybavenia
Zdroj: MINI

Okrem použitia trendových diód automobilka rozšírila ponuku exteriérových farieb a revidovala katalóg diskov kolies, dôraz bol tradične kladený na individualizáciu. Interiér bude ťažiť z rozšírenej ponuky materiálov, koženého čalúnenia a farebných doplnkov. To nie je všetko, na scénu prišiel upravený multifunkčný volant, odlišný ukazovateľ stavu paliva, nový štandardný displej s priemerom 6,5 palca či modernejší volič samočinnej prevodovky. Ide o joystick, ktorý nahradil klasickú páku. Palubné vybavenie obohatili viaceré on-line funkcie či bezdrôtová nabíjačka telefónu.

Ani technické aspekty sa nevyhli zásahom. MINI síce ponechalo súčasnú paletu motorov, ale rozšírilo počet kombinácii s prevodovkami. Okrem šesťstupňového manuálu je v ponuke sedemstupňová dvojspojka a osemstupňový automat. V prípade hatchbacku si možno vyberať zo siedmich pohonných jednotiek, pri kabriolete je úplný základ s výkonom 55 kW (75 k) nedostupný. Osvieženú verziu ikonického Angličana uvidíme naživo v Detroite.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia