Renault Mégane R.S.

Novinky Mégane R.S. po prvýkrát na verejnosti

Foto: Renault

29.5. 2017 12:14 Pilot stajne Renault osedlal ostrý hatchback na známom okruhu. Vozidlo sa ukázalo v kamufláži, technické detaily si značka necháva pre seba.

Do segmentu hot-hatchov sa chystá vrátiť silný hráč. Renault Mégane R.S. bol dlhodobo kráľom predných kolies na Nürburgringu a okrem objektívnej rýchlosti si nespočetné slová chvály vyslúžil aj za svoju ovládateľnosť i zábavný charakter. Čoskoro príde v ďalšej generácii. Koncom marca ju Francúzi ukázali skrytú pod plachtou, počas mája unikla na internet jej nemaskovaná fotka. V týchto dňoch ju výrobca po prvýkrát prezentoval na verejnosti oficiálnou cestou.

Renault Mégane R.S. ďalšej generácie na podujatí v Monaku
Renault Mégane R.S. ďalšej generácie na podujatí v Monaku
Zdroj: Renault

Ochutnávku svojej najnovšej pýchy vytasila automobilka na známom okruhu v Monaku, kde sa počas uplynulého víkendu odohrávali preteky Formuly 1. Ostrý hatchback osedlal jeden z ich účastníkov. Po trati ho prehnal Nico Hülkenberg, jeden z dvoch pilotov pretekárskej stajne Renault. Svojou jazdou oslávil 40. výročie pôsobenia tejto značky v kráľovnej motoršportu.

Na významnom podujatí sa Mégane R.S. ukázal v žlto-čiernej kamufláži. Nešlo teda o premiéru, keďže firma už predtým zverejnila zábery prototypov v čierno-bielej kombinácii. Napriek maskovaniu je jasne vidieť nafúknuté blatníky vyplnené veľkými kolesami i tvar predného nárazníka. Ten dostane charakteristické trojdielne hmlovky a centrálnu priečku. Ako sme už mohli vidieť, vzadu sa objaví výrazný difúzor rozdelený na dve časti koncovkou výfuku umiestnenou uprostred.

Renault Mégane R.S.
Renault Mégane R.S.
Zdroj: Renault

Renault si technické detaily stále necháva pre seba, v Monaku akurát potvrdil dostupnosť dvoch prevodoviek. Okrem očakávanej dvojspojky bude naďalej k dispozícii aj klasická ručne radená skriňa. Pod kapotou má takmer určite sídliť prepĺňaný benzínový dvojliter, ktorý by mal poskytovať asi 221 kW (300 k). Hot-hatch má siahnuť po samosvornom diferenciáli i riadenej zadnej náprave. Nie je vylúčené, že sa ním francúzska značka posnaží prekonať nedávno stanovený rekord Zeleného pekla.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia